گام دوم اجرایی خدمات پزشکی از راه دور کلان منطقه 9 آغاز شد

گام دوم اجرایی خدمات پزشکی از راه دور کلان منطقه 9 آغاز شد
Author picture

کیدز 24

فهرست مطالب

گام دوم خدمات پزشکی از راه دور در کلان منطقه 9 کشور با حضور دکتر جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت و رییس کمیته ملی پاد، رییس و جمعی از معاونین و مدیران دانشگاه علوم پزشکی مشهد آغاز شد.

به گزارش وبدا، دکتر قاسم جان بابایی در حاشیه این مراسم که در بیمارستان قائم مشهد مقدس برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه یکی از ظرفیت هایی که از ستاد ملی کرونا استفاده کردیم، مصوبه و آیین نامه خدمات تله مدیسین یا دوراپزشکی است. وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی مکلف به راه اندازی این خدمات و بیمه ها نیز مکلف به پذیرش و پرداخت الکترونیکی اسناد خدمات دوراپزشکی شدند.
وی افزود: بیمه ها تضمین کننده راه اندازی سراسری خدمات دوراپزشکی هستند. زیرساخت های مورد نیاز این خدمات در وزارت بهداشت فراهم شده و امروز دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان یک دانشگاه پیشرو این خدمات را راه اندازی کرده و این امکان برای شهرهای دور در استان خراسان بزرگ وجود دارد که ویزیت و همچنین مشاوره از راه دور، انجام شود.
معاون درمان وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در حال حاضر زیرساخت مشاوره از راه دور در دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای خدمات غیراورژانسی است اما امکان وجود دارد که مشاوره به صورت شبانه روزی انجام شود و برای بیماران بستری در بخش های مختلف برای گروه های مختلف پزشکی و همچنین بخش مراقبت های ویژه شهرهای مختلف از اساتید دانشگاه علوم پزشکی مشهد مشورت گرفته شود.
امروز بیشتر از هر زمان دیگر به حمایت بیمه ها از خدمات دوراپزشکی نیاز داریم
دکتر جان بابایی افزود: شاید نیاز باشد که خدمات رادیولوژی و سی تی اسکن بیماران در خدمات دوراپزشکی ارسال شود که امکان آن به صورت کامل فراهم شده اما بیشتر از هر زمان دیگر، به حمایت بیمه ها از این خدمات نیاز داریم و تضمین اینکه خدمات دوراپزشکی در کشور به طور کامل راه اندازی و ذائقه مردم شیرین شود، وابسته به بیمه ها است.
وی یادآور شد: در حال حاضر خدمات دوراپزشکی در کشور به صورت رایگان ارائه می شود و روسای دانشگاه ها از منابع دانشگاه ها برای این خدمات هزینه می کنند و هیچ کدام از اساتیدی که الان مشاوره الکترونیک می دهند، هیچ وجهی دریافت نمی کنند و با این کار می خواهند اعلام کنند که این کار در کشور در حال انجام است و اگر از این فرصت استفاده نکنیم، مشکلات جدی پیدا خواهیم کرد.

 

خدمات دوراپزشکی به نفع بیمه ها و بیماران است
معاون درمان وزارت بهداشت گفت: یکی از مشکلات ما، مراجعات متعدد برای خدمات در مطب ها و کلینیک ها سرپایی است و یا مشاوره های از راه دور که لازم است برای بیماران سریع انجام شود. زیرساخت ها خوشبختانه فراهم است و از بیمه ها تقاضا داریم که نسبت به خرید الکترونیک خدمات دوراپزشکی اقدام کنند چون به نفع بیماران و بیمه ها است.
مزیت های خدمات دوراپزشکی
دکتر جان بابایی تصریح کرد: راه اندازی خدمات دوراپزشکی می تواند هزینه های بیمه ها و شلوغی مراکز درمانی را کاهش دهد چون مشورت های پزشکی در خدمات پزشکی از راه دور می تواند از مراجعه مکرر بیماران جلوگیری کند و بهترین اساتید کشور، مشاوره های بیماران را پاسخ دهند و امکان پیگیری وضعیت بیماران نیز در این خدمات وجود دارد.
گام دوم اجرایی خدمات پزشکی از راه دور کلان منطقه 9، با ارائه خدمات مشورت و ویزیت تخصصی و فوق تخصصی بستری و سرپایی در ده رشته عفونی، آی سی یو، داخلی/ریه، زنان، قلب و عروق، اعصاب (نورولوژی)، کلیه/نفرولوژی، اطفال، جراحی، آنکولوژی/هماتولوژی، مسمومین، ارتوپدی، و چشم آغاز شد.
گفتنی است به زودی با راه اندازی سامانه نوبت دهی مردمی، خدمات برخط پزشکی از راه دور در تخصص های یادشده به کلیه شهروندان کلان منطقه و حتی ساکنان مناطق روستایی از طریق مراکز جامع سلامت، قابل ارائه خواهد بود./206

اپلیکیشن آوا کیدز:

اپلیکیشن “اوا کیدز” به عنوان یک راهکار هوشمند و جامع برای تغذیه، آموزش، و مراقبت از کودکان معرفی می‌شود. این اپلیکیشن با توجه به سن، بیماری‌ها، و شرایط خاص هر کودک، برنامه غذایی شخصی‌سازی کرده و به والدین کمک می‌کند تا بهترین تغذیه را برای رشد و توسعه سالم فرزندان خود انتخاب کنند. از طریق مقالات، لالایی‌ها و پادکست‌های منحصر به فرد این اپلیکیشن، والدین قادر به یادگیری دقیق‌تر درباره بهترین روش‌ها و نکات برای پرورش فرزندان خود خواهند بود.

 

“اوا کیدز” با ارائه خدماتی هوشمند و شخصی‌سازی شده، به والدین اطلاعات دقیق و قابل اعتمادی در زمینه تغذیه و پرورش کودکان فراهم می‌کند. این اپلیکیشن به والدین این امکان را می‌دهد که با دسترسی به محتواهای آموزشی و تفریحی، تجربه‌ی یک محیط یادگیری چند بعدی را تجربه کنند. “اوا کیدز” نه تنها یک راهنمای قدرتمند در حوزه تغذیه کودکان است بلکه یک همراه هوشمند برای والدین در سفر پررنگ و چالش‌انگیز پرورش فرزندانشان نیز محسوب می‌شود.

توضیحات دکتر بهزاد مقدم، متخصص تغذیه کودکان در خصوص اپلیکیشن آواکیدز

مقالات مرتبط

اشتراک گذاری:

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه
    Verification: 21c1a9e26c75b00f