سهام دولتی نوزادان

کیدز24
Author picture

کیدز 24

فهرست مطالب

  • ثبت‌نام برای سهام نوزادان
  • نحوه دریافت کد سجامی برای نوزادان
  • حساب بانکی برای نوزادان
  • لیست صندوق‌ سرمایه‌گذاری برای نوزادان
  • بهترین صندوق های سهام نوزادان
  • سهام نوزادان 1402
خرید اوراق صندوق برای کودکان باعث ایجاد یک بستر مالی قوی و پایدار برای آینده آنها می‌شود. به جهت اهمیت این امر، دولت با توجه به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، وزارت اقتصاد را مکلف کرده است که به نوزادان متولد شده از سال 1400 به بعد واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری در بورس واگذار کند.متولدین 1400 به بعد مشمول این قانون شده‌اند اما مقدار سرمایه‌گذاری برای نوزادان متولد شده در سال‌های مختلف، متفاوت است. نوزادان متولد شده در سال 1400 به میزان 10 میلیون ریال و نوزادان متولد شده در سال 1401 به میزان 15 میلیون ریال اوراق صندوق اختصاص می‌یابد. در حال حاضر ثبت نام سهام نوزادان متولد 1402 آغاز نشده است.گفتنی است که این مبلغ هر ساله با توجه به نرخ تورم یا حکم مربوط در قانون بودجه سنواتی افزایش خواهد یافت. در حال حاضر نحوه دریافت سهام برای نوزادان، سوالاتی را برای والدین ایجاد کرده است که در این مقاله به آنها پاسخ خواهیم داد. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

شرایط واگذاری سهام به نوزادان

در حال حاضر تنها اعتبار مالی برای متولدین 1401 فراهم شده است و در آینده پس از تامین بودجه، اوراق صندوق نوزادان متولدین 1400 و 1402 نیز به آنها اختصاص می‌یابد.

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی طبق قانون اوراق اختصاص یافته به هر نوزاد را تا پایان 23 سالگی آن‌ها بلوکه خواهد کرد. قابل ذکر است که سود جمع شده طی این سال‌ها به حساب نوزادان اضافه می‌شود.

والدین نوزادانی که اوراق صندوق به آنها تخصیص یافته باید پس ثبت نام در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، کد سجام برای نوزاد خود دریافت کنند که در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.

ثبت‌نام برای سهام نوزادان

خدمات ارائه شده برای نوزادان به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود. در ادامه به مراحل ثبت نام سهام نوزادان می‌پردازیم.

  • مراجعه به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به آدرس my.gov.ir
  • ورود به سامانه از طریق شماره همراه والدین فرزند
  • ورود به قسمت طرح تشویق فرزندآوری و جوانی جمعیت
  • مشاهده اطلاعات فرزند
  • انتخاب نام فرزند و درج تاریخ تولد
  • پر کردن فرم اطلاعات و ارسال آن
  • انتخاب بانک عامل و سه صندوق‌ سهام
  • ثبت نهایی اطلاعات
  • مراحل تکمیلی توسط دستگاه‌های حاکمیتی پس از گرفتن کدسجام انجام می‌شود.

نحوه دریافت کد سجامی برای نوزادان

تمام افراد بدون محدودیت سنی می‌توانند در سامانه سجام ثبت‌نام کنند اما طبق قانون افراد زیر 18 سال باید تحت نظارت ولی قانونی خود باشند.

برای ثبت نام در سامانه سجام اطلاعات نوزاد بارگذاری می‌شود اما برای احراز هویت، ولی وی باید به همراه مدارک شناسایی خود و نوزاد به دفاتر پیشخوان مراجعه کند.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام سجام نوزادان شامل موارد زیر می‌شود:

  1. کپی و اصل شناسنامه نوزاد
  2. کارت ملی سرپرست نوزاد
  3. کپی مدارک هویتی نوزاد
  4. تکمیل فرم نشانی سرپرست
  5. اطلاعات حساب بانکی نوزاد

 

حساب بانکی برای نوزادان

طبق اعلام بانک مرکزی برای کودکان زیر هفت سال حساب بانکی افتتاح نمی‌شود. جهت رفع این مشکل، هیات وزیران طبق مصوبه‌ای اعلام کرد که حساب بانکی به نام ولی نوزاد افتتاح شود. بانک ملی، بانک عامل تعیین شده است.

لیست صندوق‌ سرمایه‌گذاری برای نوزادان

در سامانه ملی خدمات دولت هوشمند اسامی 35 صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله در اختیار والدین نوزادان قرار گرفته است. والدین می‌توانند سه صندوق را انتخاب کنند. امکان فروش اوراق صندوق وجود ندارد اما والدین می‌توانند صندوق خود را تغییر دهند.

بهترین صندوق های سهام نوزادان

 

از آنجایی که تورم باعث کاهش ارزش پول شده است باید سرمایه‌گذاری را انتخاب کنیم که بیشترین بازدهی را داشته باشد. طی 20 سال‌ گذشته، بورس بیشترین بازدهی را در مقایسه با دیگر بازارها داشته است.

 

والدین می‌توانند با بررسی عملکرد گذشته و مقایسه صندوق‌ها یک صندوق سهامی مناسب را برای فرزندان خود انتخاب کنند. یکی از صندوق‌های سهامی که بازدهی 80 درصدی طی شش ماه کسب کرده، «صندوق سهامی ارزش» است. این صندوق نقدشوندگی بالایی دارد و اوراق آن به صورت ETF (خرید و فروش در بورس) قابل معامله است.

شاخص کل بورس سال 1401 توانسته 39 درصد رشد داشته باشد این در حالی است که صندوق «ارزش» در این مدت 56 درصد بازدهی داشته است.

سهام نوزادان 1402

طبق اعلام وزیر اقتصاد، 500 هزار نفر از والدین متولدین 1401 جهت دریافت سهام نوزادان ثبت نام کرده‌اند که در این بین مشخصات 300 هزار نفر از آنها تایید شده است. در آینده نزدیک به نوزادان متولد 1402 نیز اوراق دولتی صندوق های سرمایه گذاری اختصاص خواهد یافت. گفتنی است سازمان بورس اوراق بهادار فرآیند تخصیص سهام نوزادان را انجام می‌دهد.

 

اپلیکیشن آوا کیدز:

اپلیکیشن “آوا کیدز” به عنوان یک راهکار هوشمند و جامع برای تغذیه، آموزش، و مراقبت از کودکان معرفی می‌شود. این اپلیکیشن با توجه به سن، بیماری‌ها، و شرایط خاص هر کودک، برنامه غذایی شخصی‌سازی کرده و به والدین کمک می‌کند تا بهترین تغذیه را برای رشد و توسعه سالم فرزندان خود انتخاب کنند. از طریق مقالات، لالایی‌ها و پادکست‌های منحصر به فرد این اپلیکیشن، والدین قادر به یادگیری دقیق‌تر درباره بهترین روش‌ها و نکات برای پرورش فرزندان خود خواهند بود.

 

“آوا کیدز” با ارائه خدماتی هوشمند و شخصی‌سازی شده، به والدین اطلاعات دقیق و قابل اعتمادی در زمینه تغذیه و پرورش کودکان فراهم می‌کند. این اپلیکیشن به والدین این امکان را می‌دهد که با دسترسی به محتواهای آموزشی و تفریحی، تجربه‌ی یک محیط یادگیری چند بعدی را تجربه کنند. “اوا کیدز” نه تنها یک راهنمای قدرتمند در حوزه تغذیه کودکان است بلکه یک همراه هوشمند برای والدین در سفر پررنگ و چالش‌انگیز پرورش فرزندانشان نیز محسوب می‌شود.

توضیحات دکتر بهزاد مقدم، متخصص تغذیه کودکان در خصوص اپلیکیشن آواکیدز

مقالات مرتبط

اشتراک گذاری:

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه
    Verification: 21c1a9e26c75b00f