EnglishPersian

مصرف پنج ماده غذایی که می‌تواند باعث افزایش هوش کودکان شود

مشاهده
مواد غذایی برای بالا بردن هوش

ماده غذایی به هر ماده‌ای که برای تغذیه و حمایت بدن انسان مصرف شود گفته میشود. مواد غذایی اکثراً منشاء حیوانی یا گیاهی دارند، مواد خوراکی برای بدن انسان شامل کربوهیدرات‌ها، چربی‌ها، پروتئین‌ها، ویتامین‌ها یا مواد معدنی و آب هستند. مواد مغذی کربوهیدرات، چربی و پروتئن ها هستند. مواد غذایی توسط یک موجود زنده مصرف می‌شود، جذب می‌شود و توسط سلولهای ارگانیسم تبدیل به انرژی، حفظ بقاء یا رشد و نمو می‌شود. اگر بخواهیم از زاویه تاریخی به موضوع نگاه کنیم، مشاهده می‌کنیم که انسان‌ها از دو روش شکار و کشاورزی مواد غذایی خود را تأمین می‌کردند، امروزه بیشتر انرژی مصرف شده در جهان توسط صنایع غذایی تأمین می‌شود.

۱. اولین ماده غذایی ماهی سالمون – ماهی آزاد – است

این ماهی منبع غنی از پروتئین و اسیدهای چرب چون امگا 3 است. این مواد می‌توانند سیستم عصبی را تقویت کنند.

 

۲.دومین ماده غذایی سیب زمینی شیرین است

بهتر آن است که ابتدا سیب‌زمینی را به ورقه‌های نازک بریده و با دارچین آن را دودی کنید. این ماده غذایی سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین آ است و می‌تواند با فعال کردن عصب‌ها، قدرت تفکر را بالا ببرد.

 

۳.تخم مرغ سومین ماده غذایی است

بهتر است روز را با تهیه املت خوشمزه با تخم‌مرغ‌های تازه آغاز کنید. تخم مرغ‌های خانگی منبع غنی از چولاین که باعث گسترش فعالیت مغزی و حافظه می‌شود، هستند و برای کودکان بسیار مفید است. چولاین نوعی ویتامین حلال در آب بوده و جزو گروه ویتامین‌های ب است.

 

۴. توت فرنگی و قره قاط نیز جزو چهارمین مواد غذایی مفید و مغذی برای کودکان هستند

می‌توانید با مخلوط کردن این میوه‌ها با ماست، یک دسر خوشمزه برای کودکان تهیه کنید.
این میوه‌ها سرشار از آنتی اکسیدان هستند که ادراک، حافظه و ارتباط ذهنی را در کودک تقویت کرده و باعث رشد فکری و قدرت تمرکز می‌شود.

 

۵.پنجمین ماده مغذی برای کودکان حبوبات است

حبوباتی چون :

لوبیا چیتی،

لوبیا قرمز،

عدس،

لپه و

سایر حبوبات منبع غنی از اسیدهای چرب امگا 3 هستند که باعث خون‌سازی در رگ‌ها و تقویت سلول‌های عصبی می‌شوند.
می‌توانید از این حبوبات در سالاد، سوپ و یا آش‌های مختلف استفاده کنید.

مصرف پیاز در غذای کودک

▪︎پیاز به دلیل داشتن گوگرد باعث افزایش رشد موهای سر می شود.

▪︎پیاز لثه ها را محکم میکند.

▪︎پیاز حاوی کلسیم است و دندانها و استخوانها را تقویت میکند و از نرمی استخوان جلوگیری میکند.

▪︎مادران باید از مصرف این ماده غذایی در دوره شیردهی بپرهیزند زیرا علاوه بر نفخ زا بودن تاثیرات زیادی بر روی طعم شیر داشته تا جایی که با بدبو و بدطعم کردن شیر موجبات امتناع شیرخوار از مصرف شیر را فراهم میکند.

خواص تخم بلدرچین :

تخم بلدرچین نسبت به تخم مرغ، ۵ برابر فسفر، ۷برابر آهن، ۶برابر ویتامینB12 و ۱۵ برابر ویتامینB2 دارد (هرچند اندازه ی یک تخم مرغ حدود ۵ برابر تخم بلدرچین است). به دلیل فسفر، آهن، ویتامین b1 و b2 خوبی از ویتامین ها و املاح معدنی به شمار می رود و بمب ویتامین نام گرفته است.

تخم بلدرچین منبع غنی اسید چرب امگا۳ است که برای تقویت هوش و حافظه بسیار مفید می­ باشد.

۱۰۰ گرم تخم بلدرچین۱۵۸ کیلوکالری انرژی تولید می‌کند.

کلسترول در تخم بلدرچین نسبت به تخم مرغ بسیار کمتر است.
ازآنجایی که بلدرچین در برابر بیماریهای مختلف بسیار مقاومتر از مرغ است، پرورش بلدرچین بدون استفاده از هیچ گونه دارو و آنتی بیوتیکی انجام می شود، بنابراین گوشت و تخم بلدرچین محصولاتی کاملا ارگانیک و سالم هستند که هیچ گونه ذخیره ی داروئی مضر برای مصرف کننده در بافت خود ندارند.

اشتراک گذاری:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print
Share on email
mood_bad
  • هیچ نظری ثبت نشده است.
  • یک نظر ارسال کنید
    Verification: 21c1a9e26c75b00f