متخصص تغذیه کودکان, کلینیک آنلاین کیدز24

متخصص تغذیه کودکان, کلینیک آنلاین کیدز24
Author picture

کیدز 24

فهرست مطالب

متخصص تغذیه کودکان, شاخه‌ای از پزشکی اطفال مربوط به تخصص در زمینه تغذیه کودکان است. نحوه تغذیه کودک در رشد و نمو، سلامت جسمی و روحی او بسیار تأثیرگذار است. از این‌رو اهمیت در حوزه تغذیه کودکان و نوزادان که در اغلب کشورها به آن توجه فراوان می شود در رشد و تکامل کودک در آینده بسیار موثر است. نوزاد از زمانی که به دنیا می‌آید از جهت تغذیه و وزن توسط پزشک متخصص کودکان مورد رسیدگی قرار می‌گیرد. این کار از طریق یک سری جداول و کارت‌های مخصوص انجام می گیرد که در همان ابتدای تولد در اختیار والدین قرار داده می‌شود. امروزه در دنیای مجازی و با ورود مشاوره پزشکی آنلاین به‌راحتی می‌توان با بهترین متخصصین تغذیه کودکان آشنا شد. متخصص تغذیه کودکان می‌تواند، کمک بسیار مؤثری در رابطه‌ با نحوه تغذیه نوزاد و یا کودک به شما ارائه دهد.کم وزنی کودک یا نوزاد، پرخوری و یا داشتن اشتهای فراوان و یا به اصطلاح کاذب در کودک، انواع بی‌اشتهایی در کودکان و غیره را یک متخصص تغذیه کودکان به‌راحتی می‌تواند درمان کند.

مشاوره تغذیه کودکان

گاهی پزشک متخصص کودکان پس از معاینه فرزند شما او را به پزشک متخصص تغذیه کودکان ارجاع می‌دهد. متأسفانه در نوزادان، کم وزنی ناشی از تغذیه نامناسب به سوءتغذیه و در نهایت مشکلات جسمی برای کودک منجر خواهد داشت. به همین علت است که نوزاد پس از تولد به صورتی روتین وار و برنامه ریزی شده مورد معاینه جسمی قرار می‌گیرد تا دچار سوءتغذیه نشود. امروزه دسترسی به مشاوره تغذیه کودکان بسیار ساده‌تر از قبل شده است. به این صورت که والدین در صورت داشتن هرگونه پرسش دررابطه ‌با تغذیه نوزاد و یا کودک خود، می‌توانند از متخصص تغذیه کودکان بصورت آنلاین کمک بگیرند.
در ابتدای تولد کودک، به‌خصوص دوران نوزادی سؤالات بسیار زیادی دررابطه‌ با نحوه شیردادن و حتی تعداد دفعات و ساعات آن مطرح می‌شود. این سؤالات به‌راحتی می‌توانند سبب سردرگمی و پریشانی والدین گردند و حتی میزانی از استرس و نگرانی برای سلامت کودک را به همراه داشته باشند. مشاوران تغذیه نوزادان و کودکان می‌توانند اطلاعات بسیار مفیدی را در اختیار والدین جوان قرار داده و خیال آن‌ها را از بابت شیوه تغذیه کودکشان راحت کنند.

همچنین بخوانید: محصولات سلامت محور 

اهمیت مشاوره

گاهی دیده می شود که کودک از بیماری آلرژی نسبت به مواد غذایی و یا شیر رنج می برد. همین عامل خود سبب عدم جذب مقدار مناسبی از مواد غذایی مفید، نظیر ویتامین ها خواهد شد و در نهایت همین مقادیر ناکافی برای بدن او سبب کمبود ویتامین و مشکلاتی در رشد می‌شود. در این ‌بین متخصص تغذیه کودکان می‌تواند با دادن یک رژیم غذایی مناسب برای کودک، او را از احتمال سوءتغذیه در روزهای بعدی مصون دارد. برای کودکان بزرگ‌تر نیز تغذیه مناسب از اهمیت زیادی برخوردار است. دیده می‌شود برخی کودکان به دلیل فقر پروتئین، دچار کمبود انرژی و بی‌حالی هستند. پزشک متخصص تغذیه اطفال با استفاده از آزمایش‌های مناسب برای کودک می‌تواند کمبود مواد معدنی و ویتامین موردنیاز بدن او را تشخیص داده و به درمان سریع او بپردازد.

سؤال از پزشک تغذیه کودکان و نوزادان

کلینیک کیدز24 امکان مشاوره با متخصص تغذیه کودکان را بصورت آنلاین برای شما فراهم ساخته است. کافیست با یک گوشی هوشمند، تبلت یا کامپیوتر، اقدام به اخذ نوبت نمایید و سپس در زمان مورد نظر، با ورود به سامانه، با متخصصین تغذیه کودکان و نوزادان ارتباط برقرار کنید.

متخصص تغذیه اطفال، طی یک مکالمه تصویری، بهترین راهکار برای تغذیه فرزند دلبندتان را در نظر می‌گیرد. متخصص تغذیه کودکان از راه دور، بهترین و شاید راحت‌ترین شیوه برای راهنمایی والدین عزیز جهت تغذیه مناسب فرزندشان است. دسترسی سریع و آسان به پزشک تغذیه کودکان و رسیدن به پاسخ مناسب در کوتاه‌ترین زمان از ویژگی مهم مشاوره تغذیه کودکان بصورت آنلاین است. شما عزیزان می توانید از طریق کلینیک آنلاین کیدز24 با مشاورین تغذیه ما در ارتباط باشید.

چشم پزشکی

رزرو نوبت دهی اینترنتی متخصص کودکان

شما عزیزان می توانید برای رزرو نوبت اینترتی پزشک مود نظر خود بر روی دکمه مقابل، کلیک کنید.

پزشک متخصص تغذیه

از شایع‌ترین بیماری‌های مربوط به تغذیه کودکان می‌توان به سوءتغذیه و یا حتی چاقی آن‌ها اشاره کرد. تمام تلاش متخصص تغذیه کودکان، رسیدگی مناسب به کودک از جهت تغذیه و راهنمایی والدین برای رسیدن به هدف رشد اصولی و صحیح کودک است. جامعه‌ای می‌تواند به خود ببالد که فرزندان آن از سلامت جسمی و روحی مناسبی برخوردار باشند.

گاهی والدین تصور می‌کنند که هرچه فرزندان وزن بیشتری داشته باشند، از رشد مناسب‌تری برخوردارند. این یک تصور اشتباه است چراکه این اضافه ‌وزن بعدها به انواع چاقی‌ها تبدیل می‌شود و می‌تواند منشأ انواع بیماری‌ها در آینده برای کودک باشد.متأسفانه تغذیه نامناسب و استفاده بیشتر از فست‌فودها در رژیم غذایی کودکان و تغییر ذائقه غذایی آن‌ها، سبب شده است تا ما افزایش بیماری‌هایی نظیر دیابت نوع دوم را شاهد باشیم. توجه به تغذیه اصولی به‌خصوص توسط پزشک متخصص تغذیه کودکان می‌تواند در پیشگیری از بیماری‌های ناشی از تغذیه نامناسب مؤثر باشد.کودکان پس از گرفتن از شیر نیازمند داشتن یک رژیم و برنامه غذایی مناسب هستند. اهمیت این موضوع بعدها در نمودار رشد کودک نشان داده می‌شود.متخصص تغذیه کودکان بهترین راهنما برای کمک به تغذیه اصولی کودک است و می‌تواند با دادن رژیم‌های متنوع در غذای کودک سبب افزایش اشتهای او برای جذب بهتر انواع ویتامین‌های موردنیاز بدنش شود.

کلام آخر …

این روزها استفاده از مشاوره های پزشکی بصورت آنلاین بسیار زیاد شده است. دسترسی سریع و آسان به پزشک آنلاین سبب انتخاب افراد به این شیوه از درمان می‌شود. ازآنجایی‌که تغذیه درکودکان بسیار پر اهمیت است، امروزه پزشکان تغذیه، شیوه‌های بسیار مناسبی را برای انواع رژیم‌های کودکان در نظر می‌گیرند که به رشد هرچه بهتر آن‌ها کمک خواهد کرد.انتخاب یک متخصص تغذیه اطفال مناسب می تواند بعدها در سلامت کودک از جمله رشد قدی او به بهترین شکل نشان داده شود. شاید بتوان گفت متخصص تغذیه اطفال کمک می کند با کمترین هزینه در جهت تغذیه مناسب کودک خود قدم بردارید و بعدها دچار افسوس از پیامدهای ناگوار رشد بر روی کودکتان نشوید.

اپلیکیشن آوا کیدز:

اپلیکیشن “اوا کیدز” به عنوان یک راهکار هوشمند و جامع برای تغذیه، آموزش، و مراقبت از کودکان معرفی می‌شود. این اپلیکیشن با توجه به سن، بیماری‌ها، و شرایط خاص هر کودک، برنامه غذایی شخصی‌سازی کرده و به والدین کمک می‌کند تا بهترین تغذیه را برای رشد و توسعه سالم فرزندان خود انتخاب کنند. از طریق مقالات، لالایی‌ها و پادکست‌های منحصر به فرد این اپلیکیشن، والدین قادر به یادگیری دقیق‌تر درباره بهترین روش‌ها و نکات برای پرورش فرزندان خود خواهند بود.

 

“اوا کیدز” با ارائه خدماتی هوشمند و شخصی‌سازی شده، به والدین اطلاعات دقیق و قابل اعتمادی در زمینه تغذیه و پرورش کودکان فراهم می‌کند. این اپلیکیشن به والدین این امکان را می‌دهد که با دسترسی به محتواهای آموزشی و تفریحی، تجربه‌ی یک محیط یادگیری چند بعدی را تجربه کنند. “اوا کیدز” نه تنها یک راهنمای قدرتمند در حوزه تغذیه کودکان است بلکه یک همراه هوشمند برای والدین در سفر پررنگ و چالش‌انگیز پرورش فرزندانشان نیز محسوب می‌شود.

توضیحات دکتر بهزاد مقدم، متخصص تغذیه کودکان در خصوص اپلیکیشن آواکیدز

مقالات مرتبط

اشتراک گذاری:

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه
    Verification: 21c1a9e26c75b00f