Author picture

کیدز 24

فهرست مطالب

خونریزی بینی در کودکان

خونریزی بینی از بیماری‌های شایع در کودکان است که حدود ۹۰ درصد کودکان قبل از ورود به مدرسه حداقل یک بار آن را تجربه می کنند.

همانطور که میدانیم بینی در وسط صورت انسان قرار دارد که توسط یک تیغه میانی به دو حفره راست و چپ تقسیم شده است این حفره بینی در قسمت  خلف به حلق راه دارد و محل عبور هوا به مجاری تنفسی می باشد،هوا در حین عبور از حفره بینی گرم و مرطوب میگردد و همچنین موهای داخل بینی تا حدودی از عبور ذرات معلق در هوا جلوگیری میکنند.

 

اکثریت قریب به اتفاق خونریزی بینیاز یک سوراخ بینی است و در مواردی نادر، خونریزی دو طرف هم دیده می شود.شایع ترین علت خونریزی بینی خشکی تیغه میانی بینی است ودر فصل تابستان بیشتر دیده می شود.

از علل دیگر خونریزی بینی می توان به عفونت های داخل بینی ،دستکاری عادتی بینی توسط کودکان، جسم خارجی داخل بینی، سینوزیت ها ، افزایش فشار خون ،  تومورها و اختلالات خونی اشاره کرد.

 

درمان

باید توجه داشت که خونریزی بینی یک علامت است و باید علت آن را جستجو و درمان کرد.در صورت خونریزی بینی کودک ،والدین باید ابتدا خونسردی خود را حفظ کنند و سپس با انگشت دو طرف بینی یعنی دو سوم تحتانی بینی از جایی که استخوان بینی تمام شده و قسمت غضروفی شروع میگردد، را فشار دهند تا هر دو سوراخ بینی بسته شود و به مدت ۱۰ دقیقه آن را نگه دارند و کودک را به تنفس دهانی راهنمایی کنند.

معمولاً ۹۵% خونریزی‌ها با این روش متوقف می شود همچنین گذاشتن کیسه یخ در اطراف بینی هم بسیار سودمند است، در صورت ادامه خونریزی بینی کودک را به مرکز درمانی برسانید

در مراکز درمانی پزشک علاوه بر کنترل خونریزی بینی کودک باید علت آن را نیز مشخص وبا توجه به علت ،آن را درمان نماید.

 

در صورت خشکی تیغه میانی بینی مالیدن پماد ویتامین آ چشمی روزی دو بار داخل بینی به مدت ۱۰ روز و سپس در ادامه ،یک روز در میان یک بار ،این مشکل را مرتفع خواهد نمود.

 

مهم :در کودکانی که دچار خون ریزی مکرر بینی می‌شوند انجام آزمایشات خونی ،جهت بررسی ناهنجاری های خونی و اختلالات  انعقادی ضروری است.

 

اپلیکیشن آوا کیدز:

اپلیکیشن “آوا کیدز” به عنوان یک راهکار هوشمند و جامع برای تغذیه، آموزش، و مراقبت از کودکان معرفی می‌شود. این اپلیکیشن با توجه به سن، بیماری‌ها، و شرایط خاص هر کودک، برنامه غذایی شخصی‌سازی کرده و به والدین کمک می‌کند تا بهترین تغذیه را برای رشد و توسعه سالم فرزندان خود انتخاب کنند. از طریق مقالات، لالایی‌ها و پادکست‌های منحصر به فرد این اپلیکیشن، والدین قادر به یادگیری دقیق‌تر درباره بهترین روش‌ها و نکات برای پرورش فرزندان خود خواهند بود.

 

“آوا کیدز” با ارائه خدماتی هوشمند و شخصی‌سازی شده، به والدین اطلاعات دقیق و قابل اعتمادی در زمینه تغذیه و پرورش کودکان فراهم می‌کند. این اپلیکیشن به والدین این امکان را می‌دهد که با دسترسی به محتواهای آموزشی و تفریحی، تجربه‌ی یک محیط یادگیری چند بعدی را تجربه کنند. “اوا کیدز” نه تنها یک راهنمای قدرتمند در حوزه تغذیه کودکان است بلکه یک همراه هوشمند برای والدین در سفر پررنگ و چالش‌انگیز پرورش فرزندانشان نیز محسوب می‌شود.

توضیحات دکتر بهزاد مقدم، متخصص تغذیه کودکان در خصوص اپلیکیشن آواکیدز

مقالات مرتبط

اشتراک گذاری:

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه
    Verification: 21c1a9e26c75b00f