بلوغ زودرس کودکان, چه هنگام باید به بلوغ زودرس شک کرد؟

بلوغ زودرس کودکان
Author picture

کیدز 24

فهرست مطالب

نگرانی والدین برای بلوغ زودرس در جامعه در حال افزایش است و بیشترین دغدغه والدین این است که مبادا با شروع بلوغ و سیر آن رشد کودک به انتها برسد. لازم است که زمان طبیعی شروع بلوغ را والدین بدانند تا در صورت دیدن علاِیم زودتر از سن طبیعی مراجعه کنند.

اولین علامت در دختران با رشد سینه ها میباشد که در صورت رشد آنها  کمتر از سن 8 سالگی باید بررسی شده و در پسران در صورت رشد بیضه ها در کمتر از 9 سالگی مراجعه باید صورت گیرد.

بررسی های لازم برای تشخیص شامل آزمایشات هورمونی ، عکس دست از نظر سن استخوانی ،سونوگرافی لگن و رحم و تخمدانها در دختران و  بعضی از موارد انجام ام آر آی مغزی میباشد. در صورت محرز شدن بلوغ زودرس دارو جهت بیمار شروع میشود. دارو باید توسط متخصص غدد کودکان داده شده و از دادن دارو بنا به خواست والدین بدلیل نگرانی از کوتاهی قد پرهیز شود. در صورتی که دارو در زمان و به میزان مناسب استفاده شود هیچ عارضه ای در آینده متوجه بیمار نخواهد بود.

ولی باید خاطر نشان کرد که به هیچ عنوان دارو بنا به خواست والدین بدلیل نگرانی آنها و ترس از کوتاهی قد داده نمیشود. گرچه والدین باید در صورتی که علایم بلوغ در کمتر از سنین ذکر شده را در کودک خود دیدند سریعا به بزشک مراجعه کنند.

 

اپلیکیشن آوا کیدز:

اپلیکیشن “آوا کیدز” به عنوان یک راهکار هوشمند و جامع برای تغذیه، آموزش، و مراقبت از کودکان معرفی می‌شود. این اپلیکیشن با توجه به سن، بیماری‌ها، و شرایط خاص هر کودک، برنامه غذایی شخصی‌سازی کرده و به والدین کمک می‌کند تا بهترین تغذیه را برای رشد و توسعه سالم فرزندان خود انتخاب کنند. از طریق مقالات، لالایی‌ها و پادکست‌های منحصر به فرد این اپلیکیشن، والدین قادر به یادگیری دقیق‌تر درباره بهترین روش‌ها و نکات برای پرورش فرزندان خود خواهند بود.

 

“آوا کیدز” با ارائه خدماتی هوشمند و شخصی‌سازی شده، به والدین اطلاعات دقیق و قابل اعتمادی در زمینه تغذیه و پرورش کودکان فراهم می‌کند. این اپلیکیشن به والدین این امکان را می‌دهد که با دسترسی به محتواهای آموزشی و تفریحی، تجربه‌ی یک محیط یادگیری چند بعدی را تجربه کنند. “اوا کیدز” نه تنها یک راهنمای قدرتمند در حوزه تغذیه کودکان است بلکه یک همراه هوشمند برای والدین در سفر پررنگ و چالش‌انگیز پرورش فرزندانشان نیز محسوب می‌شود.

توضیحات دکتر بهزاد مقدم، متخصص تغذیه کودکان در خصوص اپلیکیشن آواکیدز

مقالات مرتبط

اشتراک گذاری:

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه
    Verification: 21c1a9e26c75b00f