کلسیم چیست

کلسیم کیدز24
Author picture

کیدز 24

فهرست مطالب

کلسیم چیست؟

 

کلسیم ماده معدنی است که استخوان های قوی می سازد. از بسیاری جهات دیگر نیز به بدن کمک می کند. کلسیم اعصاب و ماهیچه ها را به کار نگه می دارد. همچنین در حفظ سلامت قلب نقش دارد.

 

چرا کودکان به کلسیم نیاز دارند؟

 

ما فقط یک فرصت برای ساختن استخوان‌های قوی داریم – وقتی بچه‌ها و نوجوانان هستیم. کودکانی که کلسیم کافی دریافت می کنند زندگی بزرگسالی خود را با قوی ترین استخوان های ممکن آغاز می کنند. که آنها را در برابر از دست دادن استخوان در مراحل بعدی زندگی محافظت می کند.

کلسیم کیدز24
کلسیم چیست

کودکان خردسال و نوزادان برای پیشگیری از بیماری به نام راشیتیسم به کلسیم و ویتامین D نیاز دارند . راشیتیسم استخوان ها را نرم می کند و باعث ایجاد پاهای کمان ، توقف رشد و گاهی اوقات درد یا ضعیف شدن عضلات می شود.

 

کلسیم از کجا می آید؟

 

کلسیم در غذا یافت می شود. برخی غذاها سرشار از کلسیم هستند. غذاهای لبنی مانند اینها یکی از بهترین منابع طبیعی کلسیم هستند:

 

• شیر

 

• ماست

 

• پنیرهای سفت مانند چدار

 

کلسیم کیدز24
کلسیم چیست

درصد چربی موجود در شیر و سایر غذاهای لبنی بر میزان کلسیم آنها تأثیری ندارد – بدون چربی ، 1٪، 2٪ یا کامل، همه تقریباً به یک اندازه کلسیم دارند. ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی به شما اطلاع می دهد که کدام نوع شیر برای کودک شما مناسب است.

 

برخی از بچه ها نمی توانند لبنیات بخورند. آنها باید کلسیم را از غذاهای دیگر دریافت کنند، مانند:

 

• توفو با کلسیم

 

• نوشیدنی های سویا غنی شده با کلسیم

 

• ادام (لوبیای سویا)

 

• کلم بروکلی، کلم پیچ، کلم برگ، کلم چینی و سایر سبزیجات برگ دار

 

• بادام و کنجد

 

• لوبیا سفید، لوبیا قرمز و نخود

 

• پرتقال، انجیر و آلو

 

از آنجایی که کلسیم بسیار مهم است، شرکت های مواد غذایی اغلب آن را به غلات، نان، آب میوه و سایر غذاهای مناسب برای کودکان اضافه می کنند.

 

کودک من به چه مقدار کلسیم نیاز دارد؟

 

کلسیم بر حسب میلی گرم (میلی گرم) اندازه گیری می شود. ما در مراحل مختلف زندگی به مقادیر متفاوتی نیاز داریم. بهتر است کودکان بیشتر کلسیم خود را از غذا دریافت کنند. اگر این امکان وجود ندارد، ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی ممکن است مکمل کلسیم را پیشنهاد کنند.

 

نوزادان

 

نوزادان کلسیم خود را از شیر مادر یا شیر خشک دریافت می کنند :

 

• نوزادان کمتر از 6 ماه به 200 میلی گرم کلسیم در روز نیاز دارند.

 

• نوزادان 6 تا 11 ماهه به 260 میلی گرم کلسیم در روز نیاز دارند.

 

تنها انواع شیری که نوزادان باید داشته باشند شیر مادر یا شیر خشک است. به نوزادان کمتر از یک سال شیر گاو، شیر بز یا شیر خشک خانگی ندهید.

 

کودکان و نوجوانان

 

کودکان با افزایش سن برای حمایت از استخوان های در حال رشد خود به کلسیم بیشتری نیاز دارند:

 

• کودکان 1 تا 3 ساله به 700 میلی گرم کلسیم در روز (2 تا 3 وعده) نیاز دارند.

 

• کودکان 4 تا 8 ساله به 1000 میلی گرم کلسیم در روز (2 تا 3 وعده) نیاز دارند.

 

• کودکان و نوجوانان 9 تا 18 ساله به 1300 میلی گرم کلسیم در روز (4 وعده) نیاز دارند.

 

چگونه می توانم به فرزندم کمک کنم کلسیم کافی دریافت کند؟

 

نوزادان تمام کلسیم خود را از شیر مادر یا شیر خشک دریافت می کنند. بچه‌های خردسال و بچه‌های مدرسه‌ای که رژیم غذایی سالم با لبنیات فراوان می‌خورند نیز به اندازه کافی دریافت می‌کنند. اما نوجوانان و نوجوانان ممکن است نیاز داشته باشند که غذاهای غنی از کلسیم بیشتری را به رژیم غذایی خود اضافه کنند.

 

این نکات را امتحان کنید تا مطمئن شوید که کودکان و نوجوانان کلسیم کافی دریافت می کنند:

 

• پارفی را با لایه‌هایی از ماست ساده، میوه و غلات سبوس‌دار درست کنید.

 

• اسموتی ها را با میوه های تازه و شیر کم چرب یا سویا یا شیر بادام غنی شده با کلسیم درست کنید.

 

• میوه های تازه یا کره سیب شیرین نشده را به پنیر یا ماست اضافه کنید.

 

• یک قطره شربت توت فرنگی یا شکلات را به شیر معمولی اضافه کنید. از نوشیدنی های شیر طعم دار خریداری شده در فروشگاه خودداری کنید زیرا می توانند قند زیادی داشته باشند.

 

• روی میان وعده ها و وعده های غذایی پنیر کم چرب بپاشید.

 

• لوبیا سفید را به سوپ های مورد علاقه اضافه کنید.

 

• دانه های کنجد را به محصولات پخته شده اضافه کنید یا روی سبزیجات بپاشید.

 

• هوموس را با سبزیجات خرد شده سرو کنید.

 

• توفو را به سرخ شده اضافه کنید.

 

• به جای کره بادام زمینی از کره بادام استفاده کنید.

 

• ادامه را به عنوان میان وعده سرو کنید.

 

• سالاد یا غلات را با نخود و بادام خلال شده تزیین کنید.

 

• سبزیجات سبز تیره و برگ دار (مانند کلم بروکلی، کلم پیچ، سبزی های کلم یا کلم چینی) را با وعده های غذایی سرو کنید.

 

کودکانی که نمی توانند لبنیات بخورند ممکن است کلسیم کافی دریافت نکنند. اگر کودک شما به عدم تحمل لاکتوز ، حساسیت به شیر یا رژیم غذایی گیاهخواری دارد، در مورد کلسیم و ویتامین D با پزشک خود صحبت کنید.

 

ویتامین D چطور؟

 

افراد برای کمک به جذب کلسیم به ویتامین D نیاز دارند. بدون آن، کلسیم نمی تواند به جایی که برای ساختن استخوان های قوی نیاز دارد برسد.

 

ویتامین D در بسیاری از غذاهایی که بچه ها می خورند وجود ندارد. بنابراین، ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی اغلب مکمل ها را توصیه می کنند.

 

نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می شوند، بلافاصله پس از تولد به مکمل ویتامین D نیاز دارند. شیر خشک حاوی ویتامین D اضافه شده است، بنابراین نوزادانی که بیش از 32 اونس شیر خشک در روز می نوشند به ویتامین D اضافی نیاز ندارند.

 

از ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود بپرسید که آیا کودک یا کودک شما به مکمل ویتامین D نیاز دارد یا خیر.

 

 

اپلیکیشن آوا کیدز:

اپلیکیشن “اوا کیدز” به عنوان یک راهکار هوشمند و جامع برای تغذیه، آموزش، و مراقبت از کودکان معرفی می‌شود. این اپلیکیشن با توجه به سن، بیماری‌ها، و شرایط خاص هر کودک، برنامه غذایی شخصی‌سازی کرده و به والدین کمک می‌کند تا بهترین تغذیه را برای رشد و توسعه سالم فرزندان خود انتخاب کنند. از طریق مقالات، لالایی‌ها و پادکست‌های منحصر به فرد این اپلیکیشن، والدین قادر به یادگیری دقیق‌تر درباره بهترین روش‌ها و نکات برای پرورش فرزندان خود خواهند بود.

جهت نصب کلیک کنید.

 

مقالات مرتبط

اشتراک گذاری:

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه
    Verification: 21c1a9e26c75b00f