کف پای صاف

کف پای صاف
Author picture

کیدز 24

فهرست مطالب

کف پای صاف:

به معنی از بین رفتن قوس طبیعی داخل پا است که در حدود یک چهارم بالغین یافت می شود. این مساله در بچه ها شایعتر است و در واقع در اکثریت کودکان که شروع به راه رفتن میکنند کف پای صاف دیده می شود که بسیاری از آنها تا ۸ سالگی قوس طولی پا ظاهر خواهد شد.

قوس طولی پا در اثر ساختار استخوانی و رباطی ایجاد میگردد و در کودکان[post_shop]

با توجه به ماهیت نرم و غضروفی استخوانهای پا و مچ پا و شلی در لیگامانهای پا در سنین پایین این قوس در زمان وزن گذاری از بین میرود.

باید توجه داشت بر اساس توضیح داده شده  قوس طولی کف پا در زمانیکه پا روی زمین قرار ندارد باید ظاهر گردد و در زمان وزن گذاری ازبین برود که کف پای صاف منعطف نامیده می شود. و اگر در زمان عدم وزن گذاری قوس طولی پا وجود نداشته باشد کف پای رژید نامیده شده و مراجعه پزشکی در اولین فرصت لازم و ضروری است.

کف پای صاف منعطف که فاقد علامت شامل خستگی زودرس و درد شبانه و یا ساییدگی غیر قرینه کفش باشد، اقدامی نیاز ندارد و تاثیر استفاده از کفی و یا کفش در ایجاد قوس طولی کف پا ثابت شده نیست.

ولی اگر علامتدار باشد (شامل علایم گفته شده) استفاده از کفی یا کفش درکنار ورزشها یا فیزیوتراپی میتواند سبب بهبود علایم گردد و با در نظر گرفتن اینکه در اکثر موارد قوس طولی کف پا بر اساس ارث تا ۸ سالگی ظاهر میگردد،  تدوام استفاده از کفی یا کفش تا زمان فقدان علایم بدون استفاده از کفی یا کفش لازم است. گاها علایم علیرغم استفاده از کفی یا کفش بهبود نیافته که در صورت تدوام پس از ۸ سالگی اقدام جراحی لازم خواهد شد.

[/post_shop]

اپلیکیشن آوا کیدز:

اپلیکیشن “آوا کیدز” به عنوان یک راهکار هوشمند و جامع برای تغذیه، آموزش، و مراقبت از کودکان معرفی می‌شود. این اپلیکیشن با توجه به سن، بیماری‌ها، و شرایط خاص هر کودک، برنامه غذایی شخصی‌سازی کرده و به والدین کمک می‌کند تا بهترین تغذیه را برای رشد و توسعه سالم فرزندان خود انتخاب کنند. از طریق مقالات، لالایی‌ها و پادکست‌های منحصر به فرد این اپلیکیشن، والدین قادر به یادگیری دقیق‌تر درباره بهترین روش‌ها و نکات برای پرورش فرزندان خود خواهند بود.

 

“آوا کیدز” با ارائه خدماتی هوشمند و شخصی‌سازی شده، به والدین اطلاعات دقیق و قابل اعتمادی در زمینه تغذیه و پرورش کودکان فراهم می‌کند. این اپلیکیشن به والدین این امکان را می‌دهد که با دسترسی به محتواهای آموزشی و تفریحی، تجربه‌ی یک محیط یادگیری چند بعدی را تجربه کنند. “اوا کیدز” نه تنها یک راهنمای قدرتمند در حوزه تغذیه کودکان است بلکه یک همراه هوشمند برای والدین در سفر پررنگ و چالش‌انگیز پرورش فرزندانشان نیز محسوب می‌شود.

توضیحات دکتر بهزاد مقدم، متخصص تغذیه کودکان در خصوص اپلیکیشن آواکیدز

مقالات مرتبط

اشتراک گذاری:

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه
    Verification: 21c1a9e26c75b00f