Author picture

کیدز 24

فهرست مطالب

پزشک متخصص کودکان و نوزادان

پزشکی اطفال از شاخه‌های اصلی پزشکی محسوب می‌شود که پس از گذراندن دورۀ پزشکی عمومی با گذران چهار سال دورۀ تخصص اطفال و طی چند سال دوره، در بخش اطفال به این تخصص دست می‌یابند.

ممکن است تصور شود که متخصص اطفال فقط مربوط به کودکان و نوزادان هستند، در حالی‌که متخصصان این شاخۀ پزشکی متخصص نوزادان، کودکان و نوجوانان تا سن بیست و یک سالگی محسوب می‌شوند.

متخصصان اطفال پزشکانی هستند که مراقبت‌‌ها و بیماری نوزادان، کودکان و نوجوانان را می‌شناسند و با سلامتی آنها سر و کار دارند.

از جمله مواردی که این متخصصان با آن سر و کار دارند می‌توان به رژیم غذایی، تجویز مسکن‌ها و درمان آلرژی‌ها و نظیر آنها، بیماری‌های عفونی، غدد و دیابت و مانند آن، تشخیص اختلالات روحی نظیر اوتیسم، درمان جراحات و شکستگی‌ها و در رفتگی‌ها در کودکان و نوجوانان، ارزیابی رشد جسمی، عاطفی و اجتماعی، درمان انواع بیماری‌های جسمی دیگر کودکان و نوجوانان و نوزادان و همچنین توصیه‌های بهداشت و سلامت به والدین اطفال و نوجوانان و… اشاره کرد.

این تخصص زیر شاخه‌های متنوعی دارد که متخصص بعد از گذراندن دورۀ تخصص در هر یک از آنها می‌تواند فوق تخصص بگیرد.

شاخه‌هایی مثل متخصص تکاملی-رفتاری کودکان، متخصص مراقبت‌های ویژه کودکان، متخصص بررسی موارد کودک آزاری، متخصص قلب و عروق کودکان، متخصص ریه کودکان، متخصص روماتولوژی کودکان، متخصص مغز و اعصاب کودکان متخصص گوارش کودکان، متخصص غدد کودکان و بیماری‌هایی نظیر دیابت کودکان، متخصص آنکولوژی در تشخیص و معالجۀ انواع مختلف سرطان در کودکان، متخصص نفرولوژیست‌های کودکان، متخصصان نوزاد و متخصصان طب نوجوانان.

اهمیت پزشک اطفال و مراجعه به آنها از چند جهت می باشد:

در رابطه با نوزادان تشخیص بیمار بودن نوزاد به آسانی نیست و گاهی تنها با مشاهدۀ علائم غیرعادی مانند گریه کردن، اختلال در خواب و … والدین متوجه این مسئله می‌شوند.

این در حالی‌ است که مسائلی چون اختلالات جسمی و روحی نظیر بینایی، شنوایی، اوتیسم و… به آسانی برای والدین قابل تشخیص نیستند. بنابراین توصیه می‌شود که والدین نوزادان در سال اول حداقل هفت بار جهت بررسی سلامتی نوزاد خود، به پزشک اطفال مراجعه کنند؛ حتی اگر به لحاظ جسمی و ظاهری علامتی را مشاهده نکنند از سال دوم این روند به مراجعۀ سه تا شش ماه در سال می‌تواند کاهش یابد.

البته این مراجعه در موارد عادی و برای بررسی سلامتی کودک است؛ وگرنه در صورت مشاهدۀ هر مورد و علامت غیرعادی مانند گیجی، گریۀ مداوم، مشکلات تنفسی، تغییر عادات غذایی و خواب نوزاد و کودک هر چه سریع‌تر باید نوزاد و کودک را نزد پزشک متخصص اطفال برد.

همچنین مشاهدۀ آلرژی‌های کودکان و مشاهدۀ اسهال و اگزما و کهیر و مانند آنها را باید جدی گرفت؛ زیرا ممکن است به دلیل ضعف سیستم ایمنی کودکان باشد.
در مورد کودکان از آنجا که اغلب آنان قادر به بیان درست مشکلات جسمی و روحی خود نیستند و گاهی حتی خود کودک متوجه مشکلات خود نیست، در این موارد والدین در صورت مشاهدۀ هر نشانۀ غیرعادی باید کودک را نزد پزشک متخصص کودکان ببرند.

کیدز24

با مراجعه به پزشک اطفال جهت بررسی سلامت کودک در مواردی هم به دلیل آنکه شاید علائم از دید والدین پنهان مانده باشند، می‌تواند مفید بوده و خیال والدین را از هر جهت راحت کند.
در مورد نوجوانان نیز به دلیل تغییرات فیزیکی و روحی که در این مرحله اتفاق می‌افتد، گاه سبب شده که نوجوان گوشه‌گیر و لجباز شده و از بیان مشکلات خود ممانعت کند. بنابراین مراجعه والدین برای بررسی سلامت و مشاوره دربارۀ رشد و تغییرات نوجوانان و گاهی در رابطه با چگونگی برخورد والدین با آنان حائز اهمیت است.

همچنین اکثر کودکان از جمله بیماران سرکش و لجباز محسوب می‌شوند و گاهی نسبت به پزشک حس ترس و بی‌قراری و لجبازی دارند و از آنجا که پزشک متخصص کودکان تخصص کافی و لازم را دارد و به موجب آن برخورد مناسب با کودکان و نوجوانان داشته و با صبر و شکیبایی برخورد مناسبی را با آنان خواهد داشت.

کلینیک آنلاین کیدز 24، با ارائه خدمت مشاوره و ویزیت آنلاین این مسئله را تسهیل داده است و والدین از طریق اینترنت می‌توانند نوزاد، کودک و نوجوان خود را نزد پزشکان اطفال مجرب ویزیت کنند.

این مسئله علاوه بر اینکه مانع از بروز اضطراب در کودک می‌شود، به تسریع فرآیند اخذ مشاوره متخصص کودکان و نوزادان کمک می نماید. در کیدز24 تلاش شده تا دسترسی به بهترین پزشکان اطفال برای خانواده‌ها میسر شود. برای نوبت گیری از سایت کیدز 24 کلیک نمایید. 

اپلیکیشن آوا کیدز:

اپلیکیشن “اوا کیدز” به عنوان یک راهکار هوشمند و جامع برای تغذیه، آموزش، و مراقبت از کودکان معرفی می‌شود. این اپلیکیشن با توجه به سن، بیماری‌ها، و شرایط خاص هر کودک، برنامه غذایی شخصی‌سازی کرده و به والدین کمک می‌کند تا بهترین تغذیه را برای رشد و توسعه سالم فرزندان خود انتخاب کنند. از طریق مقالات، لالایی‌ها و پادکست‌های منحصر به فرد این اپلیکیشن، والدین قادر به یادگیری دقیق‌تر درباره بهترین روش‌ها و نکات برای پرورش فرزندان خود خواهند بود. معرفی اپلیکیشن آوا کیدز توسط دکتر بهزاد مقدم:

 

 

“اوا کیدز” با ارائه خدماتی هوشمند و شخصی‌سازی شده، به والدین اطلاعات دقیق و قابل اعتمادی در زمینه تغذیه و پرورش کودکان فراهم می‌کند. این اپلیکیشن به والدین این امکان را می‌دهد که با دسترسی به محتواهای آموزشی و تفریحی، تجربه‌ی یک محیط یادگیری چند بعدی را تجربه کنند. “اوا کیدز” نه تنها یک راهنمای قدرتمند در حوزه تغذیه کودکان است بلکه یک همراه هوشمند برای والدین در سفر پررنگ و چالش‌انگیز پرورش فرزندانشان نیز محسوب می‌شود. جهت نصب اپلیکیشن آوا کیدز کلیک نمایید. 

اپلیکیشن آوا کیدز:

اپلیکیشن “اوا کیدز” به عنوان یک راهکار هوشمند و جامع برای تغذیه، آموزش، و مراقبت از کودکان معرفی می‌شود. این اپلیکیشن با توجه به سن، بیماری‌ها، و شرایط خاص هر کودک، برنامه غذایی شخصی‌سازی کرده و به والدین کمک می‌کند تا بهترین تغذیه را برای رشد و توسعه سالم فرزندان خود انتخاب کنند. از طریق مقالات، لالایی‌ها و پادکست‌های منحصر به فرد این اپلیکیشن، والدین قادر به یادگیری دقیق‌تر درباره بهترین روش‌ها و نکات برای پرورش فرزندان خود خواهند بود.

 

“اوا کیدز” با ارائه خدماتی هوشمند و شخصی‌سازی شده، به والدین اطلاعات دقیق و قابل اعتمادی در زمینه تغذیه و پرورش کودکان فراهم می‌کند. این اپلیکیشن به والدین این امکان را می‌دهد که با دسترسی به محتواهای آموزشی و تفریحی، تجربه‌ی یک محیط یادگیری چند بعدی را تجربه کنند. “اوا کیدز” نه تنها یک راهنمای قدرتمند در حوزه تغذیه کودکان است بلکه یک همراه هوشمند برای والدین در سفر پررنگ و چالش‌انگیز پرورش فرزندانشان نیز محسوب می‌شود.

توضیحات دکتر بهزاد مقدم، متخصص تغذیه کودکان در خصوص اپلیکیشن آواکیدز

مقالات مرتبط

اشتراک گذاری:

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه
    Verification: 21c1a9e26c75b00f