ویزیت آنلاین و مزایای استفاده از آن برای خانواده ها

ویزیت آنلاین کلینیک آنلاین کیدز24
Author picture

کیدز 24

فهرست مطالب

در روزهایی که همه دنیا با همه‌گیری کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند، بیماری کودکان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های والدین است. از یک طرف حضور در مطب پزشکان به دلیل لزوم فاصله‌گذاری اجتماعی به صلاح نیست و از سوی دیگر از بیماری کودکان نیز نباید چشم‌پوشی شود. یکی از راهکارها در این موارد، استفاده از خدمات ویزیت آنلاین است. در این مقاله در مورد ویزیت آنلاین کودکان با شما صحبت خواهیم کرد و دغدغه‌های والدین برای استفاده از این امکان را بیشتر مورد بررسی قرار خواهیم داد.

چرا بهتر است از ویزیت آنلاین کودکان استفاده کنیم؟

در دنیای امروز، استفاده از تکنولوژی به یکی از بایدهای زندگی تبدیل شده است. تکنولوژی تقریباً در تمامِ شئون زندگی ما وارد شده است و شیوه بهره گیری ما از تکنولوژی تعیین کننده میزان پیشرفت می باشد. بنابراین بهتر است که از امکان به‌وجود آمده، بهترین استفاده را ببریم. استفاده از امکان مشاوره و ویزیت آنلاین، مشابه با تمامی موارد دیگر، در اثر رفع یک نیاز به وجود آمده است. نیاز به بهره گیری از راهنمایی های یک پزشک متخصص یا فوق تخصص اطفال بصورت آنلاین. موضوعی که پس از زمان شیوع ویروس کرونا بیشتر احساس شده است. همین وضعیت را در مورد استفاده از کلاسهای آنلاین و برگزاری رویدادهای مجازی هم دیده‌ایم.

یکی از مواردی که در استفاده از تکنولوژی بسیار مفید و کارآمد است، استفاده از خدمات آنلاین در حوزه پزشکی و سلامت است. امروزه در تمامی دنیا آنچنان استفاده از تکنولوژی در این حوزه فراگیر شده است که « پزشکی از راه دور» یا ( Telemedicine ) در بین تمام اقشار جامعه فراگیر شده است. امروزه بسیاری از خدمات سلامت و پزشکی، از ویزیت آنلاین گرفته تا حتی مراقبت‌های فوری و … در تمام دنیا توسط تله مدیسین انجام می‌شود. در حقیقت استفاده از این روش در مواردی که نیاز به بررسی و ویزیت فیزیکی بیمار نیست، بسیار کارآمد و مفید خواهد بود.

چشم پزشکی

رزرو نوبت دهی اینترنتی متخصص کودکان

شما عزیزان می توانید برای رزرو نوبت اینترتی پزشک مود نظر خود بر روی دکمه مقابل، کلیک کنید.

اگر بخواهیم مزایای استفاده از خدمات معاینه آنلاین کودکان را به‌طور خلاصه عنوان نمائیم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

• رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در شرایط کرونایی کشور
• صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌های ناشی از رفت و آمد به مطب و یا بیمارستان
• کاهش حجم ورودی به مراکز درمانی
• ویزیت دقیق و با کیفیت با توجه به امکانات نرم افزاری فراهم شده و اخذ اطلاعات کاربر طی فرم‌های اولیه
• در مواردی که پزشک به دلیل مسافرت در دسترس نمی باشد، کارآمدی استفاده از این روش، عیان‌تر می شود.

دغدغه‌های بیماران در استفاده از ویزیت آنلاین کودکان

واقعیت این است که همواره در تغییر به سمت استفاده از تکنولوژی، دغدغه‌هایی وجود داشته است. در این قسمت می‌خواهیم در مورد آنچه که موجب تردید در استفاده از امکان ویزیت آنلاین خواهد شد و سوالات کاربران صحبت کنیم.

همچنین بخوانید: پزشک متخصص کودک و نوزاد 

 آیا کیفیت ویزیت آنلاین دقیقاً مشابه با ویزیت حضوری است؟

این سئوال یکی از پرتکرارترین سئوالاتی است که در ذهن بیماران وجود دارد. اگر بخواهیم به‌صورت منصفانه به این سئوال پاسخ دهیم، باید دو حوزه این سئوال را بررسی کنیم.

حوزه‌ی اول – کیفیت تکنیکال : واقعیت این است که در کیفیت ویزیت، بین روش آنلاین و روش حضوری، تفاوتی وجود ندارد. ذکر این نکته ضروری است که پزشک صرفاً در مواردی استفاده از روش غیرحضوری را می‌پذیرد که مطمئن باشد نیازی به بررسی فیزیکی بیمار نیست. بسیاری از موارد شامل بررسی نتایج آزمایشگاهی، بررسی اولیه قد و وزن کودک و … نیاز به ویزیت فیزیکال ندارد.

بنابراین اگر بخواهیم این مورد را به‌صورت صادقانه توضیح دهیم، باید این نکته را یادآور شویم که در مواردی که نیاز به ویزیت حضوری نیست، استفاده از روش ویزیت آنلاین نه تنها محدودیتی ندارد، بلکه مزیت‌های بسیاری هم برای بیمار و هم برای پزشک به همراه خواهد داشت.

حوزه‌ی دوم – روانشناسی : اهمیت و تاثیر مذاکره با پزشک بر هیچ کس پوشیده نیست. برخی از بیماران با صحبت رو در رو با پزشک، به دلیل تاثیر روانی، حال عمومی بهتری پیدا می‌کنند. این موضوع با استفاده از سیستم ارتباط تصویری ( Video Call ) تا حد زیادی جبران شده است.

همچنین بخوانید: متخصص گوارش

 نحوه نسخه پیچی در سیستم ویزیت آنلاین

برخی دیگر از مراجعین، در مورد نسخه‌پیچی در ویزیت آنلاین سئوال دارند. نکته‌‌ای که در این زمینه باید به آن توجه کرد این است که با توجه به حذف دفترچه‌های درمانی تامین اجتماعی، امکان نسخه‌نویسی آنلاین برای پزشکان ایجاد شده است. در این روش پس از ثبت نسخه‌ی دارویی آنلاین توسط پزشک، بیمار می‌تواند با کارت ملی خود به تمامی داروخانه‌ها مراجعه و داروی خود را دریافت نماید. بنابراین از نظر نسخه‌نویسی آنلاین نیز مشکلی برای کاربر وجود نخواهد داشت.

استفاده از ویزیت آنلاین برای تمام موارد پاسخگو است؟

استفاده از روش ویزیت بر بستر وب، در بسیاری از موارد پاسخگو است؛ به‌خصوص در مورد ویزیت اولیه و تشخیص بیماری، پزشک می‌تواند با استفاده از ابزارهای آنلاین، در بسیاری از موارد بیماری را تشخیص دهد. بدیهی است در صورتی‌که نیاز به ویزیت فیزیکی باشد، این امکان وجود دارد که مراجعات بعدی به‌صورت فیزیکی و در مطب اتفاق افتد. همچنین همان‌طور که عنوان شد، در بسیاری از موارد مانند چک نتایج آزمایش، عملاً هیچ نیازی به مراجعه‌ی حضوری نیست و پزشک می‌تواند نتایج آزمایش و مواردی مانند آن را به‌صورت اینترنتی بازدید کرده و در نهایت تجویز موردنظر را انجام دهد.

اپلیکیشن آوا کیدز:

اپلیکیشن “آوا کیدز” به عنوان یک راهکار هوشمند و جامع برای تغذیه، آموزش، و مراقبت از کودکان معرفی می‌شود. این اپلیکیشن با توجه به سن، بیماری‌ها، و شرایط خاص هر کودک، برنامه غذایی شخصی‌سازی کرده و به والدین کمک می‌کند تا بهترین تغذیه را برای رشد و توسعه سالم فرزندان خود انتخاب کنند. از طریق مقالات، لالایی‌ها و پادکست‌های منحصر به فرد این اپلیکیشن، والدین قادر به یادگیری دقیق‌تر درباره بهترین روش‌ها و نکات برای پرورش فرزندان خود خواهند بود.

 

“آوا کیدز” با ارائه خدماتی هوشمند و شخصی‌سازی شده، به والدین اطلاعات دقیق و قابل اعتمادی در زمینه تغذیه و پرورش کودکان فراهم می‌کند. این اپلیکیشن به والدین این امکان را می‌دهد که با دسترسی به محتواهای آموزشی و تفریحی، تجربه‌ی یک محیط یادگیری چند بعدی را تجربه کنند. “اوا کیدز” نه تنها یک راهنمای قدرتمند در حوزه تغذیه کودکان است بلکه یک همراه هوشمند برای والدین در سفر پررنگ و چالش‌انگیز پرورش فرزندانشان نیز محسوب می‌شود.

توضیحات دکتر بهزاد مقدم، متخصص تغذیه کودکان در خصوص اپلیکیشن آواکیدز

مقالات مرتبط

اشتراک گذاری:

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه
    Verification: 21c1a9e26c75b00f