محافظت از تصویر بدنی مثبت دختر + راهکار های انجام آن

محافظت از تصویر بدنی مثبت کودک
Author picture

کیدز 24

فهرست مطالب

محافظت تصویر بدنی مثبت برای دختران جوانی که غالبا در تصاویر غیر واقعی زیبایی، به ویژه در شبکه های اجتماعی غرق می شوند به یک چالش تبدیل شده است. دختران جوان ما یا تحت فشار همسالان یا باور آنچه در رسانه های اجتماعی می بینند این الگوهای زیبایی را درونی کرده و دیدگاههای منفی در مورد بدن خود دارند. بعنوان یک والد شاید این سوال پیش بیاید که آیا برای کاهش تاثیرات اجتماعی و کمک به دخترتان و محافظت از او می توانید کاری انجام دهید که خودش را از درون و بیرون دوست داشته باشد؟

در اینجا برای محافظت از تصویر بدنی مثبت او به چند استراتژی اشاره شده است :

۱. از خودتان شروع کنید. هر چه نسبت به بدن خود مثبت باشید احتمال این تصور هم در دخترتان بیشتر است . از ظاهر و بدن خود انتقاد نکنید . ما نمی توانیم آنچه را رسانه ها به فرزندانمان می آموزند کنترل کنیم . اما می توانیم تاثیرات آنها را محدود کنیم.

۲. از اظهار نظر در مورد وزن یا بدن یا رژیم های غذایی خودداری کنید. البته والدین موجب ایجاد اختلالات خوردن نمی شوند . اما عقاید و باورها در مورد غذا و وزن می تواند به یک مشکل غذایی منجر شود.

۳. غذای “خوب” یا “بد” وجود ندارد. از این اصطلاحات برای غذاها استفاده نکنید . سعی کنید صحبت در مورد بدن را در خانه به حداقل برسانید .  برای دیگران هم در خانه خود این را قانون کنید. اگر کسی به دلیلی مرتبط با سلامتی رژیم غذایی دارد کاهش وزن او را جشن نگیرید.
در واقع رژیم غذایی یکی از رایج ترین پیش بینی کننده های اختلالات جدید خوردن است . و تفاوت در بروز اختلالات خوردن بین دو جنس تا حد زیادی با میزان رژیم های غذایی زود رس در دختران جوان ارتباط دارد.

۴. در مورد “مقایسه” صحبت کنید. گرچه مقایسه کردن در طبیعت انسان است . اما می توانیم تا حدودی آن را کنترل کنیم . اغلب مقایسه های اجتماعی منجر به احساسات منفی می شود . به خصوص وقتی شامل چیزی ست که کنترلی بر آن نداریم مثل شکل بدن خود . با دخترتان در مورد عواقب “مقایسه خود با دیگران” صحبت کنید .

به او کمک کنید تا این عادت را پیدا کند که استاندارهای یک عملکرد را در درون خود جستجو کند ( نه کاری که دیگران انجام می دهند) . وقتی او را با کسی مقایسه می کنید ویژگی های او را برجسته کنید تا منحصر به فرد بودنش را نشان دهد.

همچنین بخوانید: فضای مجازی و 7 راهکار برای کنترل کودکان

۵. مشغله و سرگرمی ایجاد کنید. بدنبال فعالیت های فوق برنامه، ورزش های سازمان یافته و عضویت در گروه های اجتماعی مورد علاقه ش باشید . اینها راههایی برای احساس هویت و صلاحیت است. کار باعث افزایش عزت نفس می شود هرچه عزت نفس دخترتان بالاتر باشد او بجای شکل ظاهر و بدن خود روی زمینه های دیگر زندگی خود تمرکز خواهد کرد.

۶. نظرات او را در مورد شبکه های اجتماعی و الگوهای زیبایی به چالش بکشید . وقتی به تبلیغات تجاری، تیزرها یا شبکه های اجتماعی نگاه می کنید تصاویر را به دخترتان نشان دهید . و بگویید که این تصاویر تا حد زیادی روتوش شده اند و نمایشی دقیق از شخص نیست. او را وادار کنید درباره آنچه تبلیغ می شود انتقادی بیندیشد.

امیدوارم این توصیه ها برای شما مفید باشد و چند مورد را امتحان کنید. رابطه دخترتان با بدن خود ممکن است توسط دوستان و رسانه های اجتماعی شکل بگیرد  . اما او برای گفته های شما ارزش بیشتری قائل است، بدانید که او همواره برای راهنمایی به شما می نگرد . پس با این راهکار ها از او محافظت کنید .

چشم پزشکی

رزرو نوبت دهی اینترنتی متخصص کودکان

شما عزیزان می توانید برای رزرو نوبت اینترتی پزشک مود نظر خود بر روی دکمه مقابل، کلیک کنید.

اپلیکیشن آوا کیدز:

اپلیکیشن “آوا کیدز” به عنوان یک راهکار هوشمند و جامع برای تغذیه، آموزش، و مراقبت از کودکان معرفی می‌شود. این اپلیکیشن با توجه به سن، بیماری‌ها، و شرایط خاص هر کودک، برنامه غذایی شخصی‌سازی کرده و به والدین کمک می‌کند تا بهترین تغذیه را برای رشد و توسعه سالم فرزندان خود انتخاب کنند. از طریق مقالات، لالایی‌ها و پادکست‌های منحصر به فرد این اپلیکیشن، والدین قادر به یادگیری دقیق‌تر درباره بهترین روش‌ها و نکات برای پرورش فرزندان خود خواهند بود.

 

“آوا کیدز” با ارائه خدماتی هوشمند و شخصی‌سازی شده، به والدین اطلاعات دقیق و قابل اعتمادی در زمینه تغذیه و پرورش کودکان فراهم می‌کند. این اپلیکیشن به والدین این امکان را می‌دهد که با دسترسی به محتواهای آموزشی و تفریحی، تجربه‌ی یک محیط یادگیری چند بعدی را تجربه کنند. “اوا کیدز” نه تنها یک راهنمای قدرتمند در حوزه تغذیه کودکان است بلکه یک همراه هوشمند برای والدین در سفر پررنگ و چالش‌انگیز پرورش فرزندانشان نیز محسوب می‌شود.

توضیحات دکتر بهزاد مقدم، متخصص تغذیه کودکان در خصوص اپلیکیشن آواکیدز

مقالات مرتبط

اشتراک گذاری:

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه
    Verification: 21c1a9e26c75b00f