فضای مجازی و ۷ راهکار مهم برای کنترل کودکان

فضای مجازی
Author picture

کیدز 24

فهرست مطالب

کودکان فعال در فضای مجازی شاید در ظاهر ساکت و آرام باشند ، اما هزاران کیلومتر با والدین خود فاصله دارند .

پدران و مادران می‌توانند با فراگیری راهکارهایی ساده این فاصله را کم کنند.

۱‌. همانطور که بر رفتار فیزیکی فرزند خود در فضای حقیقی، رفت و آمدها، نوع بازی، دوستان و… نظارت دارید در فضای مجازی نیز نظارت دقیق‌تری داشته باشید . بر آنچه به عنوان محتوا و بازی کودکانه در اختیار فرزند شما قرار می گیرد دقیق باشید.

۲. خود را به نحوه استفاده از رسانه های مختلف موبایلی و رایانه ای مجهز کنید و آشنایی کامل از فضای مجازی پیدا کنید.

۳. کودکان در سنینی همچون دستگاه ضبط عمل می‌کنند . و دائماً در حال تقلید از دیگران بخصوص پدر و مادر خود هستند . در نتیجه اگر والدین از محتوایی نامناسب استفاده کردند در واقع به فرزندان خود نیز اجازه استفاده از محتوای نامناسب دیگری را داده‌اند . پس ابتدا از خودتان شروع کنید.

۴. اگر نمی‌خواهید فرزندتان از برنامه ای استفاده کند نیز باید برایش به زبان ساده و شیوا توضیح دهید که چرا نباید از این برنامه استفاده کند. با این کار به رشد تفکر انتقادی کودکتان کمک می‌کنید.

۵. اگر محتواییو را می بینید که برای سن کودک شما مناسب نیست و این کار را در حضور او رعایت نکردید . در واقع به او نیز مجوز دیدن داده اید اما اگر به هر دلیلی می‌خواهید محتوایی را مشاهده کنید که مناسب سن کودک شما نیست زمان مناسبی را برای این کار اختصاص دهید.

۶. بهتر است گاهی با یکدیگر بازی‌های رایانه‌ای که برایشان مناسب است را انجام دهید . و با یکدیگر فیلم و عکس ببینید و… فرزندان شما باید حس کنند که پدر و مادر در این فضا کنارشان هستند.

۷. از دسترسی مدیریت نشده غافل نشوید، شاید در ظاهر تصور کنیم که فرزندان ما از نسل تکنولوژی هستند . اما یادگیری سریع و جدید در کوتاه‌مدت، بر کندی ذهن اثر گذار خواهد بود.

اپلیکیشن آوا کیدز:

اپلیکیشن “آوا کیدز” به عنوان یک راهکار هوشمند و جامع برای تغذیه، آموزش، و مراقبت از کودکان معرفی می‌شود. این اپلیکیشن با توجه به سن، بیماری‌ها، و شرایط خاص هر کودک، برنامه غذایی شخصی‌سازی کرده و به والدین کمک می‌کند تا بهترین تغذیه را برای رشد و توسعه سالم فرزندان خود انتخاب کنند. از طریق مقالات، لالایی‌ها و پادکست‌های منحصر به فرد این اپلیکیشن، والدین قادر به یادگیری دقیق‌تر درباره بهترین روش‌ها و نکات برای پرورش فرزندان خود خواهند بود.

 

“آوا کیدز” با ارائه خدماتی هوشمند و شخصی‌سازی شده، به والدین اطلاعات دقیق و قابل اعتمادی در زمینه تغذیه و پرورش کودکان فراهم می‌کند. این اپلیکیشن به والدین این امکان را می‌دهد که با دسترسی به محتواهای آموزشی و تفریحی، تجربه‌ی یک محیط یادگیری چند بعدی را تجربه کنند. “اوا کیدز” نه تنها یک راهنمای قدرتمند در حوزه تغذیه کودکان است بلکه یک همراه هوشمند برای والدین در سفر پررنگ و چالش‌انگیز پرورش فرزندانشان نیز محسوب می‌شود.

توضیحات دکتر بهزاد مقدم، متخصص تغذیه کودکان در خصوص اپلیکیشن آواکیدز

مقالات مرتبط

اشتراک گذاری:

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه
    Verification: 21c1a9e26c75b00f