شیشه شیر مناسب نوزاد را چگونه انتخاب کنیم؟

شیشه شیر مناسب نوزاد
Author picture

کیدز 24

فهرست مطالب

شیشه شیر مناسب برای نوزادمان را چگونه انتخاب کنیم؟

جهت انتخاب سرشیشه و شیشه شیر مناسب نوزاد، نیازمند توجه به یک سری نکات و به خصوص کسب اطلاعات در مورد جنس مواد اولیه به کار رفته در آن هستیم. قرار گرفتن راحت پستانک شیشه شیر در دهان نوزاد رابطه مستقیمی در تغذیه مناسب کودک بر عهده دارد. به همین دلیل والدین به هنگام انتخاب و تهیه شیشه شیر برای نوزاد خود حساسیت زیادی به خرج می دهند. اما مناسب ترین راهکار در انتخاب یک شیشه شیر مناسب برای کودک چه می باشد؟ و یا به عبارتی شیشه شیر مناسب برای نوزادمان را چگونه انتخاب کنیم؟ برای رسیدن به پاسخ مناسب به این پرسش ها با ما همراه باشید تا از نگاه کارشناسان این حوزه نحوه انتخاب مناسب شیشه شیر نوزاد را بررسی کنیم.

شیشه شیر مناسب نوزاد

برندهای مختلف شیشه شیر در بازار سبب سردرگمی بسیاری از والدین به هنگام انتخاب این کالای ضروری برای تغذیه کودک شده است. اما یک شیشه شیر مناسب برای نوزاد باید از چه خصوصیاتی برخوردار باشد؟ گزینه های زیادی از جهت جنس و یا شکل ظاهری در شیشه شیرها وجود دارد که در این مطلب به دنبال مناسب ترین آن ها خواهیم بود.

این روزها شیشه شیرهای پلاستیکی و شیشه‌ای رقیب سرسختی برای یکدیگر می باشند. بهتر است قبل از خرید هر کدام از این دو جنس از مزیت ها و معایب آن ها آگاه شوید و سپس اقدام به انتخاب و خرید شیشه شیر نوزاد کنید.

  • شیشه شیرهای شیشه‌ای یا پیرکس

در ابتدا مزیت شیشه شیرهای شیشه ای یا پیرکس را خواهیم گفت.

1- مهمترین مزیت این شیشه شیرها کیفیت بالای مواد استفاده شده در ساختار شیشه شیر است. از این رو برای استریل کردن شیشه شیر پیرکس می توان آن را به راحتی در آب جوش قرار داد و عملیات استریل کردن را بدون نگرانی به پایان رساند.

2- به دلیل عدم کاربرد مواد نفتی در ساخت این شیشه شیرها می توان گفت جزو مواد سازگار با محیط زیست می باشند.

از معایب شیشه شیرهای پیرکس یا شیشه‌ای می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- نسبت به شیشه شیرهای پلاستیکی سنگین بوده و ممکن است پس از استفاده طولانی مدت، دست کودک یا والدین آن ها خسته شود.

2- اغلب شیشه شیرهای پیرکس از قیمتی بالاتر نسبت به انواع پلاستیکی خود برخوردارند.

شیشه شیرهای شیشه‌ای یا پیرکس

  • شیشه شیر های پلاستیکی یا تلقی

در ابتدا مزایای استفاده از این جنس شیشه شیرها را بیان می کنیم.

1- سبک بودن شیشه شیرها از اصلی ترین مزیت به هنگام استفاده از آن ها محسوب می شود. شیشه شیرهای پلاستیکی یا تلقی از جنس پلیپروپیلن بوده و به هنگام شیر خوردن، خستگی نگهداری توسط دست را ایجاد نمی کنند.

2- قیمت شیشه شیرهای تلقی نسبت به پیرکس کمتر است. در صورتیکه قیمت خرید شیشه شیر به عنوان اولویت انتخاب باشد، این شیشه شیرها از قیمت پایین تری برخوردارند.

3 از دلایل پرطرفدار بودن شیشه شیرهای پلاستیکی تنوع زیاد آن ها در طرح و رنگ است. در واقع رنگ بندی های مختلف با طرح های فانتزی توجه بسیاری از والدین را به خود جلب می کند.

4- شیشه شیر پلاستیکی در اثر ضربه یا افتادن نمی شکند و این خود یک مزیت بزرگ محسوب می شود.

5- شیشه شیرهای پلاستیکی فاقد BPA قابل بازیافت هستند.

همچنینی بخوانید: راهنمای خرید سیسمونی 

معایب شیشه شیرهای پلاستیکی یا تلقی عبارتند از:

1- هرچند این روزها استفاده از موادی مضر نظیر BPA در تولید شیشه شیرهای پلاستیکی ممنوع اعلام شده است اما امکان استفاده از این مواد همچنان وجود دارد. پس به هنگام خرید حتماً به کیفیت و استاندارد بودن مواد استفاده شده در ساختار شیشه شیر توجه کنید.

2- شیشه شیرهای پلاستیکی پس از گذشت مدتی، نیاز به تعویض مجدد دارند.

3- امکان استفاده از شیشه شیرهای پلاستیکی در ماکروویو وجود ندارد چراکه سبب آزاد سازی مولکول ها و مواد مضر می شود.

4- جهت استریل کردن نمی توان از روش جوشاندن در آب داغ برای این شیشه شیرها استفاده کرد.

5- شیشه شیرهای پلاستیکی بعضااز مشتقات نفتی ساخته می شوند.

 

همچنین بخوانید: علل امتناع کودک از گرفتن پستان

شیشه شیرهای امروزی استفاده شده برای نوزادان کدام است؟

این روزها برندهای معتبر شیشه شیرها نظیر شیشه شیر چیکو، فیلیپس اونت،دکتر براونز، وی کر، پنبه ریز و غیره در بازار خرید سیسمونی و لوازم کودک و نوزاد بسیار پرطرفدار هستند. هدف این شرکت ها تضمین سلامت نوزاد و کودک بوده که بر همین اساس به تولید شیشه شیرهای استاندارد با مواد مرغوب و کیفیت بالا پرداخته‌اند. از شیشه شیرهای امروزی پرطرفدار برای نوزادان و کودکان می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • شیشه شیر با سر خمیده

این شکل از سرشیشه شیرها سبب جریان طبیعی تر شیر در شیشه و دهان نوزاد می شود. در واقع سازندگان با طراحی سرشیشه‌ای خاص به دنبال جریان داشتن شیر همانند سینه مادر هستند. از آنجاییکه این مدل شیشه شیرها سبب بلع کمتر هوا توسط نوزاد می شود استفاده از آن به نوزادانی که از کولیک رنج می برند بسیار پیشنهاد می شود.

  • شیشه شیر با لوله جریان طبیعی شیر (شیشه شیر ضد نفخ یا کولیک)

چنانچه به ظاهر این شیشه شیر توجه کنید، لوله‌ای را در آن خواهید دید. این لوله به جریان طبیعی داخل شیشه شیر کمک کرده و سبب بلع راحت‌تر شیر توسط نوزاد می شود. در طراحی این شیشه شیر هدف، حذف حباب های هوای داخل شیر بوده تا از ورود هوا به معده نوزاد جلوگیری شود. این فناوری در شیشه شیر سبب کاهش در مشکلات نفخ می شود و به آروغ زدن سریعتر نوزاد کمک می کند.

  • شیشه شیر با سرشیشه پهن

سرشیشه این شیشه شیرها دقیقاً شبیه به سینه مادر می باشد. به دلیل همین شباهت، استفاده از آن برای نوزادان بسیار پیشنهاد می شود. در ضمن این دست از شیشه شیرها با سرشیشه های پهن، ضد نفخ هستند. شما می توانید انواع شیشه، سرشیشه و پستانک اعم از ایرانی و خارجی را با برندهای مختلف در فروشگاه کیدز 24 مشاهده و در صورت تمایل خرید نمایید.

چشم پزشکی

رزرو نوبت دهی اینترنتی متخصص کودکان

شما عزیزان می توانید برای رزرو نوبت اینترتی پزشک مود نظر خود بر روی دکمه مقابل، کلیک کنید.

کلام آخر

چنانچه قصد دارید نوزاد خود را با شیری غیر از شیر مادر تغذیه کنید بهتر است از شیشه شیر مناسب برای این کار استفاده نمایید. از آنجاییکه سلامت نوزاد جزو اولویت های والدین محسوب می شود انتخاب شیشه شیر استاندارد و با کیفیت از مواد مرغوب اهمیت دارد. فروشگاه کیدز 24 دراین امر مهم والدین را یاری رسانده و با فروش شیشه شیر و پستانک از برندهای معروفی همچون چیکو، فیلیپس اونت، دکتر براونز، وی کر، پنبه ریز و غیره سعی در فراهم سازی تجربه خریدی آسان و مطمئن برای محصولی باکیفیت دارد. دعوت می کنیم تا از فروشگاه آنلاین ما شامل بیش از 4000 قلم کالای کودک و نوزاد دیدن فرمایید. طرح های تشویقی و تخفیف های ویژه ای به پاس همراهیات در نظر گرفته ایم. 

اپلیکیشن آوا کیدز:

اپلیکیشن “آوا کیدز” به عنوان یک راهکار هوشمند و جامع برای تغذیه، آموزش، و مراقبت از کودکان معرفی می‌شود. این اپلیکیشن با توجه به سن، بیماری‌ها، و شرایط خاص هر کودک، برنامه غذایی شخصی‌سازی کرده و به والدین کمک می‌کند تا بهترین تغذیه را برای رشد و توسعه سالم فرزندان خود انتخاب کنند. از طریق مقالات، لالایی‌ها و پادکست‌های منحصر به فرد این اپلیکیشن، والدین قادر به یادگیری دقیق‌تر درباره بهترین روش‌ها و نکات برای پرورش فرزندان خود خواهند بود.

 

“آوا کیدز” با ارائه خدماتی هوشمند و شخصی‌سازی شده، به والدین اطلاعات دقیق و قابل اعتمادی در زمینه تغذیه و پرورش کودکان فراهم می‌کند. این اپلیکیشن به والدین این امکان را می‌دهد که با دسترسی به محتواهای آموزشی و تفریحی، تجربه‌ی یک محیط یادگیری چند بعدی را تجربه کنند. “اوا کیدز” نه تنها یک راهنمای قدرتمند در حوزه تغذیه کودکان است بلکه یک همراه هوشمند برای والدین در سفر پررنگ و چالش‌انگیز پرورش فرزندانشان نیز محسوب می‌شود.

توضیحات دکتر بهزاد مقدم، متخصص تغذیه کودکان در خصوص اپلیکیشن آواکیدز

مقالات مرتبط

اشتراک گذاری:

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه
    Verification: 21c1a9e26c75b00f