شیر غنی شده مارجان برای کودکان و مادران

شیر پرچرب ماجان - شیر ماجان مادران
Author picture

کیدز 24

فهرست مطالب

شیر غنی شده ماجان چیست؟

کودک نوپای شما پس از رسیدن به سن یک‌سالگی همچنان به تغذیه با شیر نیازمند است و می توان گفت که شیر نقش مهمی در رژیم غذایی او ایفا می کند.

در ضمن از شیر گرفتن کودک و عادت به خوردن دیگر مواد غذایی یک روند تدریجی است. شما در سال های اول زندگی کودک خود، باید از رسیدن مواد غذایی مغذی به بدن او اطمینان حاصل کنید چراکه رشد مناسب قد و وزن کودک نتیجه توجه به نیازهای غذایی او است.

اغلب افرادی که بچه کوچک دارند به دنبال تغذیه مناسب فرزند خود، از چگونگی استفاده از شیرهای غنی شده سؤال می کنند. به عنوان مثال از کدام برند محصولات غذایی، شیر غنی شده برای کودکمان را تهیه کنیم؟ ویتامین های موجود در شیرهای غنی شده چه می باشد؟ مصرف این شیرها چه فایده‌ای در رشد کودک ما خواهد داشت؟ و بسیاری سؤالات دیگر

.
ماجان (برند محصولات کودکان کاله) علاوه بر محصولاتی نظیر شیرهای کم چرب و پر چرب غنی شده، بر اساس نیازهای کودک به ویتامین ها، انواع مختلفی از فرآورده های غذایی نظیر حریره بادم، سرلاک، فرنی و پوره چند غله را نیز تولید کرده است. شیرهای غنی شده ماجان در انواع پرچرب و کم چرب و با ویتامین های مختلفی همچون ویتامین A ، ویتامین D، روی، آهن و اسیدفولیک غنی شده و بدون استفاده از مواد افزودنی و با طعمی بی نظیر تولید و با قیمتی مناسب در اختیار مصرف کنندگان قرار گرفته است.


شیر مادران ماجان

شیر پرچرب ماجان


پنیر کودکان ماجان

دلایل استفاده از شیر برای کودک

یکی از مهم‌ترین کارهایی که والدین برای سلامتی و رشد بهتر فرزندان خود باید انجام دهند استفاده از تغذیه مناسب برای او است.

بهتر است کودک خود را در همان ماه‌ها و سال های ابتدایی زندگی با غذاهای سالم و غنی از مواد مغذی آشنا سازیم. داشتن رژیم غذایی حاوی شیر، مهم‌ترین بخش این سبک غذایی سالم است.
کودکان پس از 6 ماهگی علاوه بر تغذیه با شیر مادر یا شیر خشک از غذاهای کمکی هم باید استفاده کنند. در ابتدا اغلب این غذاها همانند فرنی، حریره بادام و سرلاک و غیره به صورت ترکیب با شیر است.

پس از رسیدن به سن یک‌سالگی می توانند از منابع شیر پاستوریزه به جای شیر خشک هم استفاده کنند. از یک‌سالگی به بعد و پس از به غذا افتادن کودک، او همچنان نیازمند استفاده از مواد مغذی درون شیر می باشد.

به دلیل اندک بودن میزان مواد غذایی که سبب سیر شدن یک کودک نوپا می شود، باید همواره در برنامه غذایی کودک از مواد غذایی مغذی تری برای رشد بهتر او استفاده کرد. با توجه به اینکه اغلب کودکان پس از سن یک‌سالگی نیز همچنان به شیر وابسته بوده و گاهی نیازمند استفاده از شیرهای کمکی می باشند؛ از این رو تغذیه کودک با استفاده از شیرهای غنی شده را توصیه می کنند.

همچنین بخوانید: محصولات سلامت محور 

شیر پرچرب غنی شده کودک ماجان (کاله):

سرشار از مواد مغذی بوده و با دارا بودن منابع کامل از انواع ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز برای رشد کودک می توان آن را به صورت شیر و یا در تهیه غذاهایی نظیر فرنی، حریره بادام و غیره به کار برد.

معده کودکان نوپا بسیار حساس است و اغلب برای هضم تمامی غذاها آمادگی لازم را ندارد. پس به هنگام انتخاب مواد غذایی برای آن ها باید دقت کرد. ممکن است مصرف شیرهای پاستوریزه گاوی به دلیل هضم سخت خود توسط کودک سبب بروز واکنش های آلرژیک به صورت اسهال و استفراغ شود. از این رو متخصصان اغلب استفاده از شیرهای غنی شده با هضم آسان نظیر شیر ماجان (کاله) را به والدین پیشنهاد می کنند.

ضرورت استفاده از شیر ماجان

استفاده از شیر پاستوریزه برای کودک را از چه سنی آغاز کنیم؟

از سن 6 ماهگی به بعد تحت نظر پزشک و متخصص کودکان غذاهای کمکی نیز وارد برنامه غذایی کودک می شود. در ابتدا این غذاها به صورت فرنی، حریره بادام، گندم و عسل، چند غله و سرلاک و غیره می باشد؛

بنابراین کودک از این سن به بعد با مقادیر کمی از شیر پاستوریزه در غذای خود آشنا می شود. توجه کنید از سن یک‌سالگی به بعد شیر پاستوریزه به عنوان یک نوشیدنی مغذی همچنان در برنامه غذایی کودک گنجانده می شود. البته در این سن استفاده از شیر رقیق شده با آب جوش توصیه می شود.

شیرهای غنی شده کودک ماجان مناسب کودکان بوده و به هنگام استفاده از آن برای کودک، دیگر جای نگرانی از عوارض خوردن شیر گاوی در کودک وجود نخواهد داشت.

چشم پزشکی

رزرو نوبت دهی اینترنتی متخصص کودکان

شما عزیزان می توانید برای رزرو نوبت اینترتی پزشک مود نظر خود بر روی دکمه مقابل، کلیک کنید.

بهترین ماده غذایی برای رشد قدی کودک چیست؟

شیر به غیر از تولید سطح بالای انرژی و داشتن پروتئین ها، کلسیم و مواد مغذی؛ حاوی فاکتورهای مهم برای رشد بوده که تأثیر بسیار چشمگیری در رشد استخوان ها و قد کودک دارد.

با استفاده از اطلاعات دموگرافیک و نظرسنجی بهداشتی که بین سالهای 1990 تا 2017 روی کودکان در کشورهای کم درآمد با موضوع استفاده از شیر و نتیجه آن در رشد کودک صورت گرفت به وضوح نشان داد در کودکانی که مصرف شیر در آن ها کمتر بوده با کاهش رشد قدی و کمبود وزن همراه بوده است.

در این تحقیقات صورت گرفته به اهمیت مصرف شیر در کودکان پرداخته و این ماده مغذی را به عنوان مهم‌ترین ماده غذایی در برنامه کودک قرار داده است.

به گفته متخصصان در حالی که کودکان در طی شش ماه اول زندگی به طور معمول از شیرمادر تغذیه می کنند، مصرف شیر پاستوریزه پس از شش ماهگی در رشد کودک بسیار مؤثر بوده و می توان نتیجه استفاده از آن را در سالهای بعدی کودک روی نمودار رشد به وضوح مشاهده کرد.

مهم‌ترین فواید استفاده از شیر برای کودک

به طور خلاصه می توان مهم‌ترین فواید استفاده از شیر برای کودک را اینگونه بیان کرد:

• استفاده از شیرهای غنی شده سبب رشد مناسب و استحکام استخوان های کودک میشود.

• خوردن شیرغنی از ویتامین روی، علاوه بر افزایش رشد قدی کودک، سیستم ایمنی بدن او را نیز بهبود می بخشد.

• شیرهای غنی شده مهم‌ترین و بهترین روش پیشگیری از پوکی استخوان است.

• شیر های‌غنی از ویتامین سبب پیشگیری از میگرن و انواع سردرد ها در کودک می شود.

• خوردن شیرهای غنی از ویتامین ها سبب جلوگیری از چاقی کودکان و در نتیجه ابتلا به دیابت خواهد شد.

• استفاده از شیر به راحتی انقباض و انبساط ماهیچه ها و عضلات در کودک را کنترل کرده و کودکان کمتر از بدن درد شکایت خواهند کرد.

• ویتامین D موجود در شیرهای غنی شده علاوه بر تقویت سیستم ایمنی کودک سبب کاهش التهابات بدن در کودک می شود.

• خوردن شیر سبب افزایش آرامش در کودک شده و استفاده از آن قبل خواب توصیه می شود.

• ویتامین های درون شیرغنی شده از سستی و خستگی بدن کودک جلوگیری می کند.

• کودکان با مصرف شیرهای‌غنی شده دندان های سالم و محکمی خواهند داشت.

• شیرغنی شده دارای منابع مهم از پروتئین بوده و در رشد کودک تأثیر بسزایی دارد.

مهم‌ترین فواید استفاده از شیر برای کودک


محصولات غذایی کودک و نوزاد

شیر غنی شده ماجان مادران باردار و شیرده

آیا می دانستید که شیر غنی شده برای مادران باردار و شیرده هم وجود دارد؟ منظور از شیر غنی شده چیست؟ همواره آرزوی والدین داشتن فرزندی سالم است و برای دست یافتن به آن تمامی تلاش خود را می کنند. مهم‌ترین و شاید تأثیرگذارترین مرحله رشد فرزند در همان دوران جنینی او است. شاید باورتان نشود اما تغذیه مناسب جنین توسط مادر باردار سبب تولد نوزادی زیبا با وزن مناسب و هوش بسیار خواهد شد. پس از به دنیا آمدن فرزندمان نیز نوبت به تغذیه نوزاد با شیر مادرمی رسد. متخصصان این حوزه معتقدند که شیر مادر تحت تأثیر عوامل بسیاری قرار می گیرد، برخی از آنها ژنتیکی و برخی دیگر محیطی است که مربوط به تغذیه و رژیم غذایی مادر شیرده می شود.

بنابراین مادر باردار برای سلامتی خود و جنین در حال رشدش باید از رژیم غذایی مناسب حاوی شیر استفاده کند. تحقیقات پژوهشگران نشان داده است شیر منبع مهمی از کلسیم و پروتئین بوده و با نوشیدن آن توسط مادر باردار املاح، ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز برای رشد جنین فراهم می شود.پس چه بهتر همواره از شیرهای غنی شده نظیر شیر مادران باردار و شیرده ماجان (کاله) استفاده کنیم؛ چراکه این شیرها فاقد هر گونه مواد نگه دارنده بوده و به راحتی ویتامین هایی نظیر ویتامین A ، ویتامین D، ویتامین C، آهن و اسید فولیک و غیره را که برای بدن ضروریست تأمین می کند.

شیر غنی شده ماجان مادران باردار و شیرده

همجنین بخوانید: غذای آماده ماجان 

فواید مصرف شیر در بارداری چیست؟ فواید شیر ماجان در بارداری

شیر مادر حاوی ترکیبی بی نظیر از اسیدهای چرب، لاکتوز، اسیدهای آمینه، ویتامین ها، مواد معدنی و آنزیم ها و سایر فاکتورهای مهم دیگری است که با یکدیگر ترکیب می شوند و غذای مناسب نوزادان را می سازند. شیر مادر به عنوان یک ماده غذایی غنی از ویتامین های مختلف بوده که تمامی نیازهای بدن نوزاد را برای رشد بهتر او فراهم می سازد. در ضمن شیر مادر با خاصیت هضم آسان آن توسط نوزاد، برای رشد مغز و محافظت او در برابر بیماری و عفونت ها بسیار ضروری است.

پزشکان معتقدند که شیردهی پس از زایمان نیز برای مادران بسیار سودمند است چرا که این امر خطر سرطان تخمدان، سرطان پستان و پوکی استخوان در آن ها را کاهش می دهد. با این اوصاف یک مادر باردار باید در طول دوران بارداری خود رژیم غذایی مناسبی با مقادیر بالای کلسیم داشته باشد تا پس از وضع حمل بتواند نوزاد خود را با شیری مغذی تغذیه کند چرا که تغذیه با شیر مادر حداقل تا 12 ماهگی کودک ادامه می یابد.

استفاده از شیر مادران ماجان برای مادران باردار و شیرده به عنوان بهترین انتخاب برای این ماده غذایی مغذی است. فواید شیر ماجان به هنگام استفاده مادران باردار و شیرده عبارتند از:

● تأمین ویتامین D بدن مادران باردار و شیرده با استفاده از شیر ماجان

شیر مادران ماجان با دارا بودن منبع غنی از ویتامین D می تواند تأمین کننده مقادیری کافی و مناسب از این ویتامین برای خانم های باردار و شیرده باشد. مادران باردار به این نکته توجه داشته باشند که استفاده کافی از شیر نه تنها در دوران جنینی روی رشد کودک تأثیر مناسبی دارد بلکه پس از تولد نیز سبب کاهش خطر ابتلا به آلرژی در نوزاد می گردد؛ بنابراین تغذیه مادر با شیر هم در دوران بارداری و هم در شیردهی نقشی غیرقابل انکار در سلامت نوزاد دارد. در این بین شیر غنی شده ماجان با دارا بودن انواع ویتامین ها می تواند این نقش مهم را ایفا کند.

مادران باردار و یا شیرده ای که از شیر غنی شده با این ویتامین مهم تغذیه می کنند همواره کودکانشان از نرمی استخوان در امان خواهند بود و از رشد بسیار مناسب استخوان ها برخوردارند به طوری که از نظر اندازه قد، این کودکان در بخش بالای نمودار رشد قدی خود قرار دارند.

● تأمین مقادیر مناسب از کلسیم برای بدن

زنان در دوران بارداری و شیردهی نیازمند استفاده از مواد غذایی حاوی کلسیم فراوان هستند چراکه جنین مرتباً از کلسیم بدن مادر برای رشد بخش های مختلف بدن به خصوص استخوان ها استفاده می کند. در زمان شیردهی نیز این موضوع اهمیت بسیاری پیدا می کند. چنانچه مادر باردار یا شیرده با کمبود کلسیم در بدن مواجه شود دچار بیماری هایی چون پوکی استخوان، خرابی دندان ها و غیره خواهد شد. شیر غنی شده ماجان منبع بسیار مناسبی برای تأمین کلسیم بدن مادر بارداران و شیرده است.

● دریافت پروتئین و اسیدهای چرب مورد نیاز بدن با نوشیدن شیر

مهم‌ترین بخش در رشد جنین مربوط به بخش های عصبی است و برای رشد این بخش ها جنین باید توسط مقادیر بالای پروتئین، اسیدآمینه و اسیدهای چرب ضروری در شکم مادر تغذیه شود. شیر غنی شده ماجان نه تنها ویتامین های مورد نیاز برای رشد قسمت های عصبی جنین را فراهم می کند بلکه به عنوان شیری استریلیزه و هموژنیزه با داشتن فولیک اسید و ویتامین روی در درون خود احتمال ناهنجاری های ناشی از نقص در لوله عصبی جنین را نیز کاهش می دهد. پروتئین موجود در این شیر جریان خون در رحم را بهبود بخشیده و سبب تقویت رحم می شود.

● رفع سوزش معده مادران باردار با مصرف شیر ماجان

شیر مادران ماجان با داشتن خاصیت آنتی اسیدی خود سبب رفع سوزش سر دل مادر باردار شده و برای افرادی که از ناراحتی معده رنج می برند، مناسب است.

● کاهش ریسک زایمان با وزن پایین کودک

مادران بارداری که توسط شیر تغذیه شده اند اغلب فرزندان سالم با وزن متناسب را به دنیا آورده اند چراکه استفاده شیر توسط مادر باردار سبب وزن گیری مناسب جنین شده و از تولد نوزاد با وزن کم جلوگیری می کند.

● افزایش هوش کودک با خوردن شیر توسط مادر در دوران بارداری

کودکانی که مادران آن ها در دوران بارداری خود از شیر استفاده کرده اند نسبت به سایر کودکان از ضریب هوشی بالاتری برخوردارند. تغذیه مادران باردار توسط شیر سبب رساندن ویتامین های ضروری برای رشد مغز جنین می شود.

مقدار مصرف شیر برای مادر باردار و شیرده در طول روز چقدر است؟

استفاده روزانه از شیر توسط مادر باردار برای تأمین ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن او بسیار ضروری است. متخصصان تغذیه معتقدند مادران در دوران بارداری و شیردهی خود باید روزی دو لیوان شیر را در برنامه غذایی خود بگنجانند. بهترین ساعات مصرف شیر، زمان بیدار شدن از خواب به هنگام صبح و در پایان شب به هنگام خواب است. در ضمن توجه کنید که همواره از شیرهای بسته بندی و استریلیزه استفاده کرده تا امکان آلودگی در شیر وجود نداشته باشد. به هنگام مصرف اعتدال در خوردن آن را فراموش نکنید و پس از صرف غذاهای سنگین از شیر استفاده نکنید.

مقدار مصرف شیر برای مادر باردار و شیرده در طول روز چقدر است؟

کلام آخر

داشتن رژیم غذایی مناسب با استفاده از شیر توسط مادر باردار بعدها در کیفیت شیردهی بسیار مؤثر خواهد بود. به‌عنوان‌مثال اسید چرب موجود در شیر مادر شیرده که در رژیم غذایی دوران بارداری و شیردهی خود که از شیرهای غنی شده استفاده کرده بسیار با کیفیت تر از مادر بارداری است که اصلاً از شیر در تغذیه خود استفاده نکرده است. شیر غنی شده ماجان (کاله) برای مادران باردار و شیرده به عنوان بهترین انتخاب برای داشتن تغذیه مناسب در این دوران بوده که تأمین کننده ویتامین های مورد نیاز برای رشد جنین و نوزاد است.

شیر یک نوشیدنی غنی از مواد مغذی است که نه تنها کودکان بلکه تمام افراد باید از آن استفاده کنند. نوشیدن شیر و استفاده از لبنیات سبب پیشگیری از پوکی استخوان ها و شکستگی آن ها خواهد شد و مهم‌تر از همه به شما در داشتن وزنی مناسب کمک خواهد کرد. در این بین تغذیه کودکان با شیر اهمیت بیشتری پیدا کرده و شیرهای پر چرب و کم چرب غنی شده کودک ماجان (کاله) بهترین انتخاب به عنوان نوشیدنی غنی از ویتامین برای کودکان است.این محصول را می توانید از فروشگاه آنلاین کیدز 24 تهیه نمایید.

سوالات متداول : 

شیر ماجان خوبه یا نه؟

استفاده از شیرهای غنی شده سبب رشد مناسب و استحکام استخوان های کودک میشود. • خوردن شیرغنی از ویتامین روی، علاوه بر افزایش رشد قدی کودک، سیستم ایمنی بدن او را نیز بهبود می بخشد. • شیرهای غنی شده مهم‌ترین و بهترین روش پیشگیری از پوکی استخوان است. • شیر های‌غنی از ویتامین سبب پیشگیری از میگرن و انواع سردرد ها در کودک می شود.

فواید شیر ماجان چیست؟

شیر مادر حاوی ترکیبی بی نظیر از اسیدهای چرب، لاکتوز، اسیدهای آمینه، ویتامین ها، مواد معدنی و آنزیم ها و سایر فاکتورهای مهم دیگری است که با یکدیگر ترکیب می شوند و غذای مناسب نوزادان را می سازند.

شیر ماجان چیست؟

شیر غنی شده ماجان فاقد هر گونه مواد نگه دارنده بوده و به راحتی ویتامین هایی نظیر ویتامین A ، ویتامین D، ویتامین C، آهن و اسید فولیک و غیره را که برای بدن ضروریست تأمین می کند.

شیر ماجان از کجا بخرم؟

برای خرید اینترنتی شیر ماجان با قیمت مناسب و کیفیت عالی به فروشگاه اینترنتی کیدز شاپ 24 مراجعه کنید.

اپلیکیشن آوا کیدز:

اپلیکیشن “اوا کیدز” به عنوان یک راهکار هوشمند و جامع برای تغذیه، آموزش، و مراقبت از کودکان معرفی می‌شود. این اپلیکیشن با توجه به سن، بیماری‌ها، و شرایط خاص هر کودک، برنامه غذایی شخصی‌سازی کرده و به والدین کمک می‌کند تا بهترین تغذیه را برای رشد و توسعه سالم فرزندان خود انتخاب کنند. از طریق مقالات، لالایی‌ها و پادکست‌های منحصر به فرد این اپلیکیشن، والدین قادر به یادگیری دقیق‌تر درباره بهترین روش‌ها و نکات برای پرورش فرزندان خود خواهند بود.

 

“اوا کیدز” با ارائه خدماتی هوشمند و شخصی‌سازی شده، به والدین اطلاعات دقیق و قابل اعتمادی در زمینه تغذیه و پرورش کودکان فراهم می‌کند. این اپلیکیشن به والدین این امکان را می‌دهد که با دسترسی به محتواهای آموزشی و تفریحی، تجربه‌ی یک محیط یادگیری چند بعدی را تجربه کنند. “اوا کیدز” نه تنها یک راهنمای قدرتمند در حوزه تغذیه کودکان است بلکه یک همراه هوشمند برای والدین در سفر پررنگ و چالش‌انگیز پرورش فرزندانشان نیز محسوب می‌شود.

توضیحات دکتر بهزاد مقدم، متخصص تغذیه کودکان در خصوص اپلیکیشن آواکیدز

مقالات مرتبط

اشتراک گذاری:

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه
    Verification: 21c1a9e26c75b00f