آموزش آنلاین کودکان

آموزش آنلاین به کودکان
Author picture

کیدز 24

فهرست مطالب

آنچه که در فرایند یادگیری و آموزش به کودکان، انقلاب وسیعی ایجاد کرده است، ابزارهای جدید ارتباطی نظیر دسترسی به اینترنت، شبکه‌های اجتماعی، دنیای مجازی، شبکه جهانی وب و آموزش‌های الکترونیکی می‌باشد که تأثیر بسیاری بر چگونگی یادگیری کودکان گذاشته است. از آنجایی که آموزش حضوری مشکلات بسیاری را از جمله عدم سازگاری کودک با محیط، صرف زمان طولانی مدت در یک مکان مشخص، یکنواختی در نوع آموزش و مواردی از این قبیل را به همراه دارد، آموزش آنلاین سبب شده تا نه تنها سطح  یادگیری کودک افزایش یابد، بلکه توانایی کودک در چگونگی ارتباطات مبنی بر فناوری نیز گسترش پیدا کند. تعاملات اجتماعی، سرعت بخشی در روند یادگیری، آموزش‌های کاربردی از طریق اپلیکیشن‌های آموزشی، تصاویر و ویدئوهای آموزشی، استفاده از منابع نامحدود از سوی مدرسین و مواردی از این قبیل تنها بخشی از فواید آموزش غیر حضوری کودکان می‌باشد.

ضرورت  آموزش آنلاین به کودکان

امروزه در سراسر جهان آموزش مجازی از طریق ابزارهای آموزشی نظیر کامپیوتر، لپ تاپ و گوشی‌های هوشمند، به عنوان ضروری‌ترین نوع آموزش شناخته شده است. دسترسی به برنامه‌های متنوع آموزشی متناسب با سطوح مختلف، تمرکز بر چگونگی آموزش آنلاین، توسعه نرم افزارهای آموزشی از جمله پارامترهای اصلی و بنیادی این حیطه محسوب می‌شوند. ناگفته نماند که  آموزش آنلاین سبب به وجود آمدن مهارت‌های گوناگون در کودکان اعم از برنامه نویسی، طراحی گرافیکی، افزایش هوش هیجانی و چشم اندازهای بهتری در آینده کودکان می‌شود که در سلامت کودک نیز بسیار تاثیرگذار است. با توجه به ضرورت آموزش آنلاین به کودکان، شرکت‌های بسیاری،  سرمایه‌گذاری‌های سودمندی در جهت ایجاد برنامه‌های آموزشی مختص کودکان اعمال کرده‌اند که به مراتب اثرات بسیار قابل توجهی در نوع فرایند یادگیری کودکان در این جهان صنعتی و مدرن گذاشته است.

ابزارهای نوین یادگیری در آموزش آنلاین به کودکان

همانطور که از قبل گفته شد، از جمله ابزارهای مدرن و جدیدی که در این راستا مورد توجه قرار گرفته اند، نرم افزارهای آموزشی، اپلیکیشن‌های کاربردی و وب سایت‌های مرتبط با آموزش کودکان است. گفتنی است که انتخاب نرم‌افزار مناسب یادگیری از جمله مواردی است که بایستی به آن توجه شود. نرم افزارهای یادگیری این فرصت را به کودکان می‌دهد تا بتوانند به راحتی مهارت‌های جدیدی را در زمینه خواندن و نوشتن، مهارت‌های ریاضی، تقویت هوش اجتماعی، تقویت ایده‌های خلاقانه کودک، تعامل بین سرگرمی و یادگیری و نظایر این موارد را بیاموزند. به مراتب اپلیکیشن‌های مختلف با هدف مشخص آموزش‌های متفاوت نظیر آشنایی با انواع حیوانات، محیط زیست، یادگیری از طریق بازی‌های تعاملی، داستان‌های کوتاه، مفاهیم اولیه نظیر اعداد، حروف، اشکال، تصاویر، رنگ‌ها، آموزش زبان‌های مختلف و مانند اینها طراحی شده‌اند که می‌توان به راحتی با نصب رایگان آن‌ها از محتویات اینگونه اپلیکیشن‌های آموزشی بهره‌مند شد.

 

فواید آموزش آنلاین به کودکان

با توجه به تغییر نوع شرایط آموزشی، می بایست در برابر  شرایط نوظهور آن نیز انعطاف پذیر بود. اگرچه شاید برخی از افراد آموزش مجازی را برای سلامت کودک نادرست بدانند اما مزیت‌های آموزش مجازی بیش از آن چیزی است که بخواهیم همچنان بر نگرش سنتی خود پافشاری کنیم. بنابراین نبایستی فواید آموزش مجازی را نادیده گرفت. از جمله مزیت‌های آموزش مجازی کودکان که در سلامت کودک بسیار تاثیرگذار است، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد؛

بالا بردن سطح تعامل کودک

به مراتب یکی از فواید استفاده از برنامه‌های آموزشی مجازی، افزایش سطح تعامل کودک است که از طریق برنامه‌های گرافیکی، ویدئوهای آموزشی و نظایر این‌ها به وجود می‌آید.

افزایش انعطاف پذیری

انعطاف پذیری از دیگر مهارت‌هایی است که می‌توان از طریق برنامه‌های آموزشی، برگشت آسان به درس‌های گذشته، ذخیر آسان محتوا و برنامه‌ها، ورود و خروج به برنامه به صورت نامحدود به دست آورد.

دسترسی آسان

دسترسی آسان به اپلیکیشن‌های آموزشی تنها با یک کلیک از دیگر امتیازهای این نوع برنامه‌ها محسوب می‌شود. استفاده رایگان از اینگونه برنامه‌ها از دیگر امتیازهای آموز آنلاین می‌باشد.

تسریع در یادگیری

سرعت بخشی در یادگیری از طریق تصاویر، داستان‌های کوتاه، ویدئوهای سرگرم کننده و بازی‌های متنوع از دیگر فواید استفاده از برنامه‌های آموزش مجازی است.

بهره‌مندی از متنوع ترین برنامه‌های آموزشی

تنوع در آموزش در زمینه‌های مختلف به عنوان مکمل آموزشی برای کودکان محسوب می‌شود که بدون شک جایگاه ممتازی در نوع آموزش کودکان ایجاد کرده است. یادگیری زبان‌های متنوع، آموزش موسیقی، مهارت‌های بصری، سواد رسانه‌ای، شناخت هوش مصنوعی از جمله متنوع‌ترین برنامه‌های مجازی به شمار می‌روند. بدین ترتیب آموزش الکترونیک به عنوان یک نوع کمک آموزشی در سراسر جهان شناخته شده است که نه تنها می‌تواند در فرایند یادگیری کودکان مؤثر باشد، بلکه در زمان و هزینه نیز صرفه جویی‌های قابل توجهی می‌شود.

حفظ امنیت و سلامت کودک

تحقیقات نشان داده است که آموزش از راه دور، محیط و شرایط امن و مطمئنی را برای کودک فراهم می‌کند. به مراتب برخی از کودکان در هنگام قرارگیری در محیط جدید، نمی‌توانند ارتباط موثری را با سایر افراد ایجاد کنند، در نتیجه احساس تنهایی و ترس بسیاری می‌کنند. آموزش از راه دور این امکان را برای کودک ایجاد می‌کند که در محیط امن و آرام و در کنار خانواده بتواند از بهترین سیستم آموزش آنلاین برخوردار شود.

افزایش ساعت تدریس برنامه‌های آموزشی و کاهش هزینه‌ کلاس‌های حضوری

با استفاده از برنامه‌های مجازی و اپلیکیشن‌های آنلاین آموزشی می‌توان در هر لحظه از زمان از انواع متنوع برنامه‌های آموزشی بهره‌مند شد. همچنین ورود و خروج از اینگونه برنامه‌ها بدون محدودیت انجام می‌شود. بازگشت به درس‌های قبلی و تکرار آن‌ها نیز از دیگر فواید استفاده از برنامه‌های آموزشی آنلاین است. از سوی دیگر با توجه به هزینه‌های بالای کلاس‌های حضوری، بهره مندی از امکانات اپلیکیشن‌های مجازی راهکاری مقرون به صرفه  است.

اپلیکیشن آوا کیدز:

اپلیکیشن “اوا کیدز” به عنوان یک راهکار هوشمند و جامع برای تغذیه، آموزش، و مراقبت از کودکان معرفی می‌شود. این اپلیکیشن با توجه به سن، بیماری‌ها، و شرایط خاص هر کودک، برنامه غذایی شخصی‌سازی کرده و به والدین کمک می‌کند تا بهترین تغذیه را برای رشد و توسعه سالم فرزندان خود انتخاب کنند. از طریق مقالات، لالایی‌ها و پادکست‌های منحصر به فرد این اپلیکیشن، والدین قادر به یادگیری دقیق‌تر درباره بهترین روش‌ها و نکات برای پرورش فرزندان خود خواهند بود.

 

“اوا کیدز” با ارائه خدماتی هوشمند و شخصی‌سازی شده، به والدین اطلاعات دقیق و قابل اعتمادی در زمینه تغذیه و پرورش کودکان فراهم می‌کند. این اپلیکیشن به والدین این امکان را می‌دهد که با دسترسی به محتواهای آموزشی و تفریحی، تجربه‌ی یک محیط یادگیری چند بعدی را تجربه کنند. “اوا کیدز” نه تنها یک راهنمای قدرتمند در حوزه تغذیه کودکان است بلکه یک همراه هوشمند برای والدین در سفر پررنگ و چالش‌انگیز پرورش فرزندانشان نیز محسوب می‌شود.

توضیحات دکتر بهزاد مقدم، متخصص تغذیه کودکان در خصوص اپلیکیشن آواکیدز

مقالات مرتبط

اشتراک گذاری:

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه
    Verification: 21c1a9e26c75b00f