مقوی و مغذی کردن غذای کودک و روش های ساده و ارزان برای آن

مقوی کردن غذای کودک
Author picture

کیدز 24

فهرست مطالب

روشهای ساده و ارزان برای مقوی و مغذی کردن غذای کودک :

با استفاده از پودر جوانه غلات و حبوبات می توان غذای کودک و نوزادمان را مقوی و مغذی کنیم . زیرا این مواد سرشار از ویتامین های B و C هستند . همچنین به هضم غذای کودک هم کمک بسیاری میکنند .

طرز تهیه جوانه غلات و حبوبات برای کودک :

ابتدا مقداری گندم ، ماش یا عدس را به مدت ۲ تا ۳ روز خیس کنید . آن را در یک سینی تمیز پهن کرده و یک پارچه تمیز و مرطوب روی آن پهن کنید . هر روز پارچه را آب بزنید تا خیس و مرطوب شود. پس از اینکه جوانه ها سبز شد می توانید جوانه کامل را به سوپ یا آش کودک اضافه کنید. برای تهیه پودر جوانه غلات و حبوبات باید جوانه ها را خشک کرد .سپس به پودر تبدیل کنید .

هر بار مقدار کمی از آن را (با توجه به سن کودک از ۱ قاشق مرباخوری تا ۱ قاشق سوپ خوری سر صاف) به سوپ یا هر نوع غذای کودک خود اضافه کنید. با این کار انرژی غذای کودک افزایش می یابد . پروتئین، ویتامین ها و املاح غذای کودک نیز بیشتر می شود . پودر جوانه غلات و حبوبات را می توان در یک شیشه درب دار ریخته و تا ۲ هفته در یخچال خود نگهداری کنید . سعی کنید برای تهیه سوپ یا کته از گوشت با استخوان استفاده کنید . مثل ران مرغ و یا ماهیچه گوسفند تا املاح و چربی بیشتری به بدن کودک برسد .

می توانید چند قلم گوسفند یا یک قلم گوساله را به صورت جداگانه بپزید . چربی روی آن را بگیرید و عصاره آن را برای ۴ روز در یخچال نگه دارید . برای ۲ماه در فریزر هم میتوانید آن را نگهداری کنید . در نهایت به هر وعده غذای کودک ۲ قاشق غذا خوری از این عصاره را اضافه نمایید.

اپلیکیشن آوا کیدز:

اپلیکیشن “آوا کیدز” به عنوان یک راهکار هوشمند و جامع برای تغذیه، آموزش، و مراقبت از کودکان معرفی می‌شود. این اپلیکیشن با توجه به سن، بیماری‌ها، و شرایط خاص هر کودک، برنامه غذایی شخصی‌سازی کرده و به والدین کمک می‌کند تا بهترین تغذیه را برای رشد و توسعه سالم فرزندان خود انتخاب کنند. از طریق مقالات، لالایی‌ها و پادکست‌های منحصر به فرد این اپلیکیشن، والدین قادر به یادگیری دقیق‌تر درباره بهترین روش‌ها و نکات برای پرورش فرزندان خود خواهند بود.

 

“آوا کیدز” با ارائه خدماتی هوشمند و شخصی‌سازی شده، به والدین اطلاعات دقیق و قابل اعتمادی در زمینه تغذیه و پرورش کودکان فراهم می‌کند. این اپلیکیشن به والدین این امکان را می‌دهد که با دسترسی به محتواهای آموزشی و تفریحی، تجربه‌ی یک محیط یادگیری چند بعدی را تجربه کنند. “اوا کیدز” نه تنها یک راهنمای قدرتمند در حوزه تغذیه کودکان است بلکه یک همراه هوشمند برای والدین در سفر پررنگ و چالش‌انگیز پرورش فرزندانشان نیز محسوب می‌شود.

توضیحات دکتر بهزاد مقدم، متخصص تغذیه کودکان در خصوص اپلیکیشن آواکیدز

مقالات مرتبط

اشتراک گذاری:

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه
    Verification: 21c1a9e26c75b00f